۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۰۱۰۵
دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا:

اعتبارات دولتی ستاد اقامه نماز بسیار اندک است

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: متأسفانه در شرایط فعلی اعتبارات دولتی ستاد اقامه نماز بسیار اندک است و این در حالی است که با توجه به حجم بالای فعالیت‌های این ستاد باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد.
حجت الاسلام محمد حسين جعفري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جعفری عصر امروز در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز که در سالن شعید رجایی فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر در حدود 20 عدد از ادارت شهرستان، تمامی دانشگاه‌ها و حدود 80 مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: به علت کمبود بودجه فعالیت این ستاد محدود شده و این در حالی است که نماز در رأس تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی قرار دارد و از این جهت لازم است اعتبارات ستاد اقامه نماز افزایش یابد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا اضافه کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات ستاد اقامه نماز شهرضا 50 میلیون ریال بود و با توجه به فعالیت‌های گسترده آموزشی و فرهنگی که در زمینه نماز مد نظر است، نیازمند اعتباری در حدود یک میلیارد ریال در سال هستیم.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: تمامی ادارات و نهادهای اجرایی می‌توانند از محل اعتبارات فرهنگی خود مقادیری را به این ستاد و خدمات آن درباره مسأله اقامه نماز اختصاص دهند.

 

وی گفت: حدود 70 نفر امام جماعت برادر و خواهر در شهرستان به امر اقامه نماز در 80 مدرسه شهرستان می‌پردازند که در سال گذشته تنها در مهر و آبان، حق‌القدم آن‌ها پرداخت شد و مابقی ایام سال هنوز پرداخت نشده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسأله پاسخ‌گویی به شبهات دانش آموزان درباره مسائل دینی و معرفتی در سال گشذته حدود 100 جلسه نشست دانش آموزی در شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها و با توجه به اهمیت نماز در تربیت فرزندان، در هر سه ماه 30 جلسه نشست خانواده مطهر در شهرستان برگزار شده است.

 

وی گفت: در سال گذشته برای نخستین بار طرح منهاج ویژه اصناف و بازاریان شهرضا اجرا شد که با استقبال کم نظیر این قشر از جامعه همراه بود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: باید ظرفیت‌های دینی جامعه افزایش یابد، ما نیاز داریم تا جوانان و نوجوانان خود را در شرایط حساس فعلی یاری کرده و شبهات مختلفی که از سوی دشمنان به آن‌ها القا می‌شود را پاسخ گوییم.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: دشمن در طرح بزرگ تهاجم فرهنگی به دنبال براندازی فرهنگ دینی جامعه است، آنان در این روش بر اساس معیارهای ضد انسانی خود اصول و تعالیم غیر اخلاقی را به جوانان و نوجوانمان القا می‌کنند و در اینجا باید علما و مراکز فرهنگی وارد عمل شده و برای خنثی کردن این توطئه‌ها اقدام کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات