۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۰۹۷

نمایشگاه عکس یکی از ۱۰۰ عکاس برتر جهان در قم افتتاح شد

نمایشگاهی از گزارش مصور حسن قائدی با عنوان عملیات دُرعا (سوریه) در نگارستان اشراق افتتاح شد٬ قائدی یکی از ۱۰۰ عکاس برتر دهه اخیر دنیا به انتخاب خبرگزاری رویترز است.
حسن قائدی عکاس

به گزارش خبرگزاری رسا، این نمایشگاه که از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برپا شده، عصر شنبه با حضور جمعی از هنرمندان و عکاسان استان قم افتتاح شدو در این نمایشگاه 22 تابلوی عکس به صورت سیاه و سفید  از این عکاس خبری که ازعملیات درعا در کشور سوریه به ثبت رسانده٬ انتخاب شده و در معرض نمایش دید عموم قرار گرفته است.


دبیرجشنواره عکس حوزه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای همراهی و همدلی با مدافعان حرم مطهر حضرت زینب(س) و به پاسداشت رشادت ها و دلاورمردی های آنها برگزار  شده است.


ابراهیم سلیمانی اظهار کرد: پیش از پایان این نمایشگاه که تا یکم تیر ماه سال جاری صبح و عصر برای بازدید عموم در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا (صفاییه) برای بازدید عموم دایر است٬ نشستی با حضور آقای قائدی عکاس این نمایشگاه برگزار می شود که گزارشی از حضور خود در سوریه ارائه می دهد و نحوه عکاسی و تجربه های خود را در این زمینه بیان می کند.


این پشکسوت عکاسی با بیان اینکه عکس سیاه و سفید یک بیان ناب و خالص از روایت رویدادها به زبان عکس است٬ اظهار کرد: در این نمایشگاه برخی از عکس های آقای قائدی به نمایش درآمده است که از زوایای مختلف به عملیات درعا در سوریه پرداخته است.


حسن قائدی متولد ۵۶ در اهواز (استان خوزستان) و فارغ التحصیل رشته معماری و هنرآموخته انجمن سینمای جوانان اهواز در سال ۷۵ است که کار عکاسی مطبوعاتی را از سال ۷۷ شروع کرده است و تاکنون شش نمایشگاه عکس انفرادی و چند نمایشگاه عکس گروهی از وی در ایران و خارج از کشور برگزار شده و بیش از 30 جایزه از مسابقه ها و جشنواره های گوناگون عکاسی دریافت کرده و به عنوان عکاس با رسانه هایی همچون آژانس عکس ایران٬ فارس٬ برنا٬ پارالل ایتالیا و سیپا فرانسه همکاری داشته است.


دُرعا (Dora) به معنی دژ است و استان درعا در جنوب غربی کشور سوریه و در مرز اردن قرار دارد که چهار هزار کیلومتر مربع مساحت آن است و بیش از یک میلیون و 300 هزار تن جمعیت دارد./874/د102/ی

منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات