۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۳۲۲۹۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

راه‌اندازی 400 پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد، برپایی اردوهای جهادی در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان و ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان هم‌زمان با ایام تابستان دایر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تابستان امسال برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد غنی‌سازی و مهارت‌آموزی در ۴۰۰ کانون مساجد خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: فعالیت‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خراسان شمالی در ۳۴۱ پایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ۲۴ خانه نور با محوریت فعالیت قرآنی، ۲۱ كانون تخصصی و چهار مركز دیجیتال انجام می‌شود.

 

شیرازیان اظهار کرد: امسال پس از ماه مبارک رمضان روحانیان مبلغ در پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد و اردوگاه‌های موقت که در استان راه‌اندازی خواهد شد، حضور پیداکرده و به مباحث دینی می‌پردازند.

 

برپایی اردوهای جهادی در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان

عبدالله امینی‌فر، رییس بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی گفت: بیشتر اردوهای جهادی در مناطق محروم شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هزار و 100 دانشجو در قالب 700 نفر از دانشگاه‌های استان و 400 نفر نیز از سایر دانشگاه‌های کشور به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند، افزود: اعزام دانشجویان پس از اتمام ماه مبارک رمضان و از بیستم تیرماه سال جاری انجام خواهد شد.

 

امینی‌فر با یادآوری اینکه سال گذشته 500 نفر از دانشجویان استان و 400 نفر نیز از سایر دانشگاه‌های کشور به اردوهای جهادی این منطقه اعزام شدند، ادامه داد: مدت زمان اردوهای جهادی 10 روز است.

 

پیشرفت ۷۰ درصدی یادمان شهدای گمنام گرمه

قاسمی، مسؤول مهندسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه، با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در شهر گرمه، گفت: عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام شهر گرمه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح یادمان شهدای گمنام شهر گرمه در دهه فجر ۹۴ آغاز شد و هم‌اکنون بنای اصلی سازه و گنبدی‌های آن نصب شده است.

 

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح بیش از ۷۰ درصد است اظهار داشت: عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام به‌زودی وارد فاز نازک‌کاری و نصب نقش و نگارهای اسلیمی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: تلاش می‌شود این بنا تا پیش از برگزاری دومین یادواره شهدای گمنام شهر گرمه آماده افتتاح شود.

 

ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان

محسن زاهداحمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ماه ضیافت الهی و به منظور بهره‌برداری از فیوضات معنوی این ماه سازمان بسیج رسانه طرح ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) و گرامیداشت سه هزار شهید خراسان شمالی برگزار می‌کند.

 

وی اضافه کرد: همکاران رسانه‌ای علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در این طرح نام و نام خانوادگی و نام رسانه و تعداد جزء را به سامانه پیامک بسیج رسانه به شماره 660005857 ارسال نمایند.

 

زاهداحمدی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام اصحاب رسانه جزءهای از طریق این سامانه برای آن‌ها ارسال می‌شود.

 

وی با اشاره به ضرورت اشاعه قرآن و مفاهیم قرآنی در جامعه نقش رسانه‌ها را در این خصوص مهم عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با انس هر چه بیشتر اصحاب رسانه با کلام الهی شاهد اشاعه مفاهیم قرآنی در جامعه باشیم./303/9314/ب1

ارسال نظرات