۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۳۲۶۵۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان مبلغ اهمیت روز قدس را برای مردم تبیین کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تأثیر جهانی راهپیمایی روز قدس از روحانیان مبلغ خواست در مراسم و محافل مذهبی ماه رمضان اهمیت این روز به صورت ویژه برای مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد «انتفاضه و قدس و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی» استان خراسان شمالی، اظهار کرد: ستاد بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی و انتفاضه و قدس خراسان شمالی تشکیل شده و برنامه‌های این ستاد از ششم تا دوازدهم تیرماه در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس و همچنین فجایع تروریستی برگزار می‌شود.

 

وی بازخوانی وقایع و فجایع تروریستی آمریکا در تیرماه، دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی را فراتر از نقطه نظرات سیاسی و دیپلماتیک برشمرد و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب بارها غیرقابل اعتماد بودن غرب و آمریکا را گوشزد می‌کنند دلیلش همین جنایات و فجایع بی‌رحمانه و غیرانسانی دولت آمریکا است که از ابتدای انقلاب به کشور و مردم بی‌گناه ما روا داشته است.

 

رییس ستاد انتفاضه و قدس استان با اشاره به نام‌گذاری هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی از سوی رهبر معظم انقلاب، اهمیت بازخوانی، تبیین و تشریح علل و زوایای مختلف این فجایع تروریستی را لازم و ضروری برشمرد.

 

وی اضافه کرد: امروز اگر عده‌ای در خارج یا داخل کشور قصد دارند چهره محبوبی از دشمن بسازند و نگرانی‌های دلسوزان انقلاب را بی‌مورد جلوه می‌دهند می‌بایست عقبه سراسر ظلم و جور و غارت نظام سلطه را مورد بازخوانی قرار دهند تا بفهمند دشمنی ما با آمریکا و سران استکبار به‌یک‌باره ایجاد نشده که بخواهد به این سادگی خاتمه یابد.

 

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه این نشست با اشاره به کمرنگ بودن حضور برخی از مسؤولان در مراسم و مناسبت‌های انقلابی در استان، خاطرنشان کرد: امروز دشمن در پی آن است تا به هر وسیله‌ای ارزش‌های انقلاب و شعائر انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.

 

وی افزود: امروز دشمن خطر روز جهانی قدس و خطر اتحاد بین مسلمین را درک کرده و اثرات انقلاب اسلامی بر کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمان را نیز به خوبی فهمیده است ازاین‌رو با ترفندهای مختلف قصد تفرقه‌افکنی بین مسلمین و مذاهب شیعه و سنی دارد و متأسفانه عده‌ای هم جاهلانه با تعصبات کورکورانه آب در آسیاب دشمن می‌ریزد.

 

رییس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر استان با اشاره به تقارن روز جهانی قدس با هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی و فاجعه هفتم تیر این تلاقی را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: این ظرفیت و فرصت مناسبی است تا زوایا و ابعاد مختلف این فجایع دردناک برای مردم و نسل جوان تبیین شده و همه بدانند که ایمان و پشتوانه الهی و معنوی این مردم بوده که باعث شده انقلاب اسلامی با وجود سپری کردن این وقایع مهلک بالنده‌تر و استوارتر از همیشه در مسیر تعالی و رشد و توسعه گام برمی‌دارد.

 

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: از علما و روحانیان می‌خواهیم در مجالس و خطابه و برنامه‌های تبلیغی خود، اهمیت این روز و ضرورت حضور دشمن شکن مردم در راهپیمایی روز قدس را برای مردم بیش از پیش تشریح و تبیین کنند.

 

گفتنی است دو تن از شهدای فاجعه هفتم تیر متعلق به خراسان شمالی هستند، در فاجعه هفتم تیر حجت‌الاسلام طیبی اهل رویین اسفراین و حجت‌الاسلام دکتر صادقی اهل شهر شهیدپرور گرمه ازجمله شهدا بودند./9314/202/ب3

ارسال نظرات