۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۴۵۶۹
به منظور تکریم خانواده روحانیان مرحوم؛

همایش ضیافت نور در تبریز برگزار شد

همایش ضیافت نور به منظور تکریم خانواده روحانیون مرحوم استان با حضور 53 خانواده در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار شد.
ضیافت نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش ضیافت نور به‌ منظور تکریم خانواده روحانیان مرحوم استان آذربایجان شرقی با حضور 53 خانواده و مسؤولان استانی، رییس اداره اوقاف استان، مسؤول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان در امام‌زاده سید حمزه تبریز به همراه برنامه افطار برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌ سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی در این مراسم با تشریح برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات، اظهار داشت: ازجمله رویکردهای مهم مرکز خدمات درباره طلاب به‌ویژه خانواده‌های آن‌ها، اجرای برنامه‌ها فرهنگی است تا شاهد ارتقای آگاهی خانواده‌های طلاب نسبت به جایگاه روحانیت است.

 

وی از خانواده‌ها درخواست کرد با حضور در برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات، این مرکز را در اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف یاری کنند و ابراز داشت: رویکرد فرهنگی یکی از مهم‌ترین مسائل روحانیت است که مورد توجه مرکز خدمات است، از این‌ رو خانواده‌ها نیز با استقبال از این برنامه‌ها می‌توانند این مرکز را یاری دهند.

 

حجت‌الاسلام‌  محمدی، رییس بنیاد خیریه مصلای تبریز نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از زحمات متصدیان این مراسم، گفت: خدمات این مرکز حقیقتاً آبرو و شأن طلاب، روحانیان و خانواده‌های مرحومان را در سطح وسیعی حفظ کرده است و توانسته با تلاش‌های مضاعف خود مشکلات روحانیت و طلاب را کاهش دهد.

 

وی مرکز خدمات را دوراندیشی مقام معظم رهبری برای طلاب و رفع مشکلات آن‌ها دانست و آن را نشان از عمق اندیشه و شناخت مسائل جامعه روحانیت از سوی ایشان عنوان کرد و ادامه داد: این لطف و عنایت مقام معظم رهبری برای جامعه طلاب ستودنی و قابل شکرگزاری است که بسیاری از مشکلات طلاب را رفع کرده است.

 

رییس بنیاد خیریه مصلی در ادامه به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ کسی که یتیمی را سرپرستی کند و عهده‌دار نفقه و مخارج او شود، من و او در بهشت کنار یکدیگر خواهیم بود، این نشان از ارزش توجه به فرزندان یتیم است که باید یک جامعه دارای فرهنگ حمایت از فرزندان یتیم و تکریم آن‌ها باشد.

 

وی با بیان سفارش‌های قرآن و روایات پیرامون یتیم‌نوازی، اصل مهربانی و مهرورزی را در دین اسلام مهم و باارزش دانست و ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند مسلمانی که سرپرستی یتیمی را بر عهده گیرد به عدد هر مویی که از زیردستش در نوازش او می‌گذرد به او مقام و پاداش، ثبت در نامه عمل و به همان اندازه گناه از او کم می‌شود.

 

وی در پایان مرکز خدمات را مصداق این احادیث دانست و خواستار ادامه این‌گونه مراسمات و برنامه‌های حمایتی برای دیگر اعضای تحت پوشش این مرکز شد و تصریح کرد: مرکز خدمات می‌تواند با برنامه‌ریزی و همکاری دیگر نهادها و سازمان‌ها هر روز خدمات خود را بهتر و گسترده تر کند./854/202/ب2

ارسال نظرات