۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۵۳۴۹
امام‌جمعه هشترود:

روز قدس روز دفاع از مظلومان و مردم فلسطین است

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: روز قدس از منظر امام و انقلاب، روز دفاع از مظلوم و روز فریاد رسای مظلوميت مردم فلسطين به جهانیان و وجدان‌های بیدار است.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام علی رحيمی، امام‌جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت روز قدس و حضور مسلمانان در راهپیمایی عظیم این روز، گفت: روز قدس از منظر امام و انقلاب، روز دفاع از مظلوم و روز فریاد رسای مظلوميت مردم فلسطين به جهانیان و وجدان‌های بیدار است.

 

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر و سلب تابعیت شیخ عیسی و حوادث و اتفاق‌های منطقه خاورمیانه موجب شده تا منطقه به حالت انفجار و نگران‌کننده برسد، اکنون وقت اجرای دیپلماسی فعال انقلابی است و باید با رویکرد انقلابی حرکت کرد تا به آرمان‌های انقلابی، دینی و اسلامی خدشه‌ای وارد نشود.

 

امام‌جمعه هشترود با اشاره به اینکه ادامه شرایط کنونی منطقه و بحران در کشورهای یمن، سوریه و عراق جایگاه و راهپيمایی روز قدس را اثرگذارتر کرده است، تصریح کرد: امروز در شرایط حساس باید تمام مسلمانان با یکدیگر به وحدت و انسجام برسند و در برابر دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی کنند و اقتدار اسلام را به نمایش بگذارند.

 

وی با تأکید بر حمایت از جبهه مقاومت در منطقه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی، افزود: در روز قدس مردم ایران اسلامی نه‌ تنها فریاد مظلوميت مردم فلسطين را فریاد خواهند زد، صدای مظلوميت مردم یمن، عراق و سوریه را که گرفتار یک جنگ فرسایشی با حمایت آل سعود هستند را سر خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به فجایع انسانی در یمن و تداوم کودک کشی و مسلمان کشی در این کشور، تصریح کرد: مردم مظلوم یمن گرفتار جنایات رژیم آل سعود هستند، با این‌ وجود هیچ‌ یک از مراکز حقوق بشری عالم هيچ اقدامی در راستای حمایت از مردم مظلوم یمن و محکوميت رژیم منحوس آل سعود انجام نداده‌اند.

 

وی با بيان اینکه گویا از منظر جوامع حقوق بشری مردم این کشورها انسان نيستند، افزود: حمایت مردم ایران اسلامی از مظلوم ریشه در عقاید آن‌ها دارد، حامی و حافظ حقوق بشر در حقيقت اسلام است نه کشورهای دروغ‌گو و مزور استکباری که حقوق بشر را ابزاری برای رسیدن به منافع خود استخدام کرده‌اند.

 

امام‌جمعه هشترود با دعوت از مردم بر شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال، افزود: در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از استکبار و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی اعلام خواهیم کرد، صهیونیست غاصب باید بداند امت اسلام همواره از حقوق به‌ حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را نابود می‌کند.

 

وی با تأکید بر این‌که روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، تصریح کرد: حضور مردم در این روز پرشور خواهد بود، مردم با حضور خود ثبات قدم در آرمان‌های امام راحل و انقلاب را اعلام خواهند کرد و در مقابل مستکبران عالم اقتدار خود را به نمایش خواهند گذاشت./854/302/ب2

ارسال نظرات