۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۸۸۶

تقدیر آیت الله علم الهدی از اعضای شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع) در آستان مقدس حضرت معصومه(ع) برگزار می شود، گفت: بهتر این است که با توجه به برگزاری مناسبت های خاص این ایام در حرم حضرت معصومه(س) و آستان مقدس شاهچراغ، اختتامیه هم در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز 29 تیر در نشست شورای ملی و استانی دهه کرامت که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، از دست اندرکاران و اعضای شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت تقدیر کرد.

 

وی با بیان این که تلاش های این اعضاء در خور توجه و قابل ستایش است، افزود: پیشنهادم برای برگزاری مراسم آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اینست که این مراسم در صحن جامع رضوی با حضور ارداتمندان و مشتاقان حضرت امام رضا(ع) برگزار شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع) در آستان مقدس حضرت معصومه(ع) برگزار می شود، تصریح کرد: بهتر اینست که با توجه به برگزاری مناسبت های خاص این ایام در حرم حضرت معصومه(س) و آستان مقدس شاهچراغ، اختتامیه هم در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شود.

 

سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های مختلفی که امسال همراه سیاست‌های راهبردی برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است، گفت:هر دستگاه ستادی تحت عنوان دهه کرامت تشکیل داده است.  

 

وی با اشاره به هشت ستاد ویژه شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان ادامه داد: ستاد های ویژه تشکیل شده اند تا بتوان شاهد برگزاری برنامه ها و فعالیت های با کیفیت بود

 

سرابی با اشاره به برگزاری جشنواره کاروان آفتاب از 14تا 24 مردادماه گفت: بخشی از این جشنواره در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، در فضایی مناسب در جوار بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بررسی و تایید راهبردهای محتوایی جشن های دهه کرامت و ابلاغ به دستگاه های اجرایی مرتبط و تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد،پاسخگویی دستگاه ها، سازمان ها و  نهادها برای اجرای گزارش برنامه ها و اقدامات ایام دهه کرامت، استفاده از ظرفیت و فرصت های تشکل های مردمی و مشارکت اصناف و بازاریان، ضرورت فعالیت های گسترده و موثر رسانه ها، صدا و سیما، خبرگزاری ها برای اطلاع رسانی، ترویج فرهنگ رضوی و ایجاد شور و نشاط مردمی ازدیگر اقدامات و انتظارات دبیرخانه است.

 

وی با اشاره به ستادهای ویژه در شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان گفت: ستاد ویژه آستان قدس رضوی با مسؤولیت آستان قدس رضوی، ستاد ویژه هماهنگی فعالیت های فرهنگی و هنری با مسؤولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه امور استانها و بین الملل با مسؤولیت بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، ستاد ویژه امور شهرستانها با مسؤولیت مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری است.

 

وی تصریح کرد: ستاد ویژه هماهنگی های شهری با مسؤولیت شهرداری مشهد، ستاد ویژه تبلیغات و اطلاع رسانی با مسؤولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد ویژه فعالیت های مردمی با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی ، ستاد ویژه امور بانوان با مسؤولیت اداره کل زنان و خانواده استانداری از دیگر ستادهاست .

 

سرابی درباره جشنواره کاروان آفتاب اظهار کرد: با هدف ایجاد بستر مناسب اجرایی و عملیاتی برای برگزاری هرچه بهتر و پربارتر نمایشگاه ستادی بدین منظور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

 

وی بخش های این نمایشگاه را ١٥ بخش خواند و افزود: بخش هنری، فرهنگی، سینمایی، سمعی و بصری، کودک و نوجوان، استان ها، دستگاه ها و نهاد های فعال در حوزه فرهنگ رضوی، دانشگاهی، بین الملل، رسانه های دیجیتال، بخش بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی، زیارت، تشکل ها و موسسات بخش خصوصی،شب های فرهنگ رضوی، محافل و مراسم است.

 

وی با اشاره به شب های فرهنگ رضوی گفت: تجربه موفق برگزاری شب های فرهنگی در کشور و استقبال خوب مخاطبان از این گونه برنامه ها ظرفیت مناسبی را برای ارائه برنامه های فرهنگی هنری با ویژگی های بومی و منطقه ای ایجاد می کند به این جهت در این بخش بر اساس برنامه ریزی و تقاضای استان ها کشور، فضای مناسب برای اجرا برنامه ها بر اساس اقلیم و مزیت های نسبی هر منطقه حول محور رضوی با حضور چهره های شاخص و مسئولین استان برگزار می شود.

 

رونمایی آثار برتر با موضوع رضوی همزمان با برگزاری جشنواره کاروان آفتاب در مشهد

سرابی ادامه داد: برگزاری نشست‌ها‌ی علمی و تخصصی با رویکرد هنر رضوی، رونمایی از آثار هنری رضوی کشور، نمایش آثار نفیس سنوات گذشته با موضوع رضوی و نیز رایزنی جهت حضور هنرمندان برجسته از مهم‌ترین برنامه ها در بخش هنری است.

 

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این جشنواره، نگارخانه های سطح شهر نمایشگاه های هنری با موضوع رضوی خواهند داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اکران فیلم هایی اعم از کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن با موضوع رضوی از دیگر برنامه های کمیته سینمایی و سمعی بصری است.

 

سرابی با اشاره به حضور عکاسان برتر در خراسان رضوی گفت: نمایشگاه ای از آثار برترین ها در خصوص آداب زیارت، زائر و... در این جشنواره برگزار خواهد شد ودر کنار این مهم نیز عکاسی روی پرده با عنوان "عکس گنبد بارگاه " برای بازدید کنندگان در نمایشگاه مهیا شود.

 

وی بر تبلیغات و اطلاع رسانی این رویداد تاکید کرد و افزود: ضروری است با همکاری جدی شهرداری مشهد از ظرفیت تبلیغاتی استفاده کرد و این رویداد را به زائرین و مجاورین معرفی و دعوت به بازدید نمود.

 

وی بر ارائه خلاقیت و نوآوری در شیوه ارائه این جشنواره تاکید کرد و افزود: ضروری است جلوه  های نمایشگاهی مناسبی را در این جشنواره به معرض نمایش علاقه مندان به ساحت مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) داشته باشید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر تقویت بخش بین المللی جشنواره کاروان آفتاب تاکید کرد و این بخش را یکی از بخش های مهم این جشنواره دانست.

 

سرابی افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی العالمیه شرایطی فراهم شده است تا برنامه های اجرا شده در خارج از کشور در قالب جشنواره امام رضا(ع) و جشن های عید رضوی به شکل نمایشگاهی بروز و ظهور داشته باشد.

 

وی همچنین از معرفی خادمان فرهنگ رضوی در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: معرفی خادمان فرهنگ رضوی در این جشنواره باید در قالب نمایشگاهی صورت گیرد و زمینه حضور خادمان در نمایشگاه نیز فراهم شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اطلاع رسانی و تبلیغات را از مهمترین بخش های این نمایشگاه دانست و گفت: رسانه هایی که در حوزه دینی فعالیت می کنند زمینه حضورشان در نمایشگاه فراهم شود.

 

وی بر بخش استان های این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: باید بخش استان های نمایشگاه از زیباترین بخش های نمایشگاه باشد./934/201/ب3

 

 

ارسال نظرات