۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۹۶۸۸
امام جمعه تبریز:

ولایت فقیه ضامن اجرای احکام اسلامی است

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه آن را ضامن اجرای احکام اسلامی دانست و گفت: بدون ولایت احکام اسلامی ضمانت اجرا نخواهد داشت.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در آیین افتتاح طرح ولایت دانش آموزی، با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در اجرای احکام و قوانین اسلامی، اظهار اشت: ولایت فقیه ضمانت اجرایی احکام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه حتی مستحکم ترین قوانین هم بدون آن که ضمانت اجرایی داشته باشد عقیم خواهند ماند، ابراز داشت: بنا بر عقل نیز برای قوانین مدون و مقنن نیز باید یک ضمانت اجرایی در نظر باشد، بنابراین قوانین متقن نیز بدون رهبری شایسته، مدیر و مدبر بیهوده خواهد بود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت مسأله ولایت و ثقل آن، خاطرنشان کرد: طیق آیات قرآن کریم تنها انسان توانست امانت الهی را در میان کثیر موجودات عالم بپذیرد، ولایت این امانت بزرگ و عظیم الهی است که بر عهده انسان نهاده شده است و از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حجاب در اسلام و لزوم توجه بانوان به این فریضه مهم و ارزشمند الهی، تصریح کرد: حجاب مهم ترین شاخصه بانوان و دختران مسلمان است، در حقیقت نماد اسلام و شرافت زن است، بانوان بسیجی باید مروجان حقیقی حجاب و آمران به این فریضه الهی باشند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توجه بسیجیان دانش آموز به مسائل پیرامونی اجتماعی و اصلاح مشکلات پیرامونی، ادامه داد: شما دانش آموزان که به عنوان اسوه های علمی و اخلاقی در مدرسه و کلاس خود هستید، باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب و تهذیب اخلاقی کوشا باشید.

 

وی با اشاره به برنامه دشمن در القای شبهات برای تضعیف روحیه ایمانی ملت بزرگ ایران، خاطرنشان کرد: دشمن با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی به برخی خواسته های نامشروع خود نرسید و تلاش دارد با القای شبهات جامعه را دچار سردرگمی کند، دانش آموزان با بصیرت و مطالعه در برابر این هجمه دشمن ایستادگی کنند.

 

آیت الله مجتهد شبستری مطالعه دانش آموزان به ویژه در اوقات فراغت تابستان را بهترین فرصت برای آگاهی آن ها از موضوعات دینی دانست و ابراز کرد: امید است مسؤولان آموزش و پرورش در این باره اهتمام ویژه ای داشته باشند و در ترویج امر کتاب خوانی و تعمیق آموزه های دینی کوشاتر عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه تکلیف ما امروز دفاع و نبرد در عرصه های فرهنگی و این جنگ نرمی است که دشمن از این راه وارد شده و به دنبال انحراف جوانان از ولایت و اسلام و معنویت است، ابراز داشت: دانش آموزان بسیجی در این نبرد می توانند بسیار مؤثر و گسترده عمل کرده و در برابر توطئه های دشمن مقابله کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات