۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۹۶۹۷
حجت الاسلام شرفخانی:

حوزه انقلابی، حوزه تفکری و اندیشه ای است

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که حوزه انقلابی حوزه تفکری و اندیشه ای است،‌ گفت:‌ حوزه انقلابی امروز بر اساس نیازهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بایستی در عرصه بیداری اسلامی، نرم افزاری، عدالت خواهی، در عرصه های اقتصاد مقاومتی و بانکداری اسلامی حضور جدی داشته باشد.
شرفخانی

حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه نشست اعضای شورای ملی و استانی دهه کرامت که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و انتظار خودشان از این نهاد بیان می کنند موضوع حوزه انقلابی است.

 

وی با طرح این پرسش که آیا در شرایط حاضر حوزه ما انقلابی هست یا نه و درچه جایگاهی حوزه قرار گرفته است که رهبری نسبت به حوزه انقلابی دغدغه پیداکردند، افزود: حوزه ای که انقلاب را با رهبری حضرت امام(ره) به وجود آورد، به عبارتی پشتیبانی و طلوع این انقلاب از حوزه شکل گرفت.

 

حجت الاسلام شرفخانی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، ایجاد ساختارهای نظام جمهوری اسلامی و حرکت های انقلابی هم برعهده حوزه بود و از طرفی همراهی در همه بحران ها با امام (ره) را حوزه انجام می داد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در دفاع مقدس، حوزه انقلابی و ارزشی بود و در همه عرصه ها حوزه به عوان پیشرو و پرچمدار به حرکت انقلابی تا به امروز کار خودش را ادامه داده است.

 

وی با بیان این که امروز ساختار حرکت انقلابی و حوزه انقلابی متفاوت شده است، تصریح کرد: حوزه انقلابی امروز فقط شعاری نیست و این گونه نیست که با شعار و متوسل شدن به ظواهر بگوییم که اینجا حوزه انقلابی است.

 

حوزه انقلابی، حوزه تفکری و اندیشه ای است

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه به بیان ویژگی های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: حوزه انقلابی امروز بر اساس نیازهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بایستی در عرصه بیداری اسلامی، نرم افزاری، عدالت خواهی، در عرصه های اقتصاد مقاومتی و بانکداری اسلامی حضور جدی داشته باشد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حوزه انقلابی حوزه تفکری و اندیشه ای است و حوزه پشتیبانی محتوایی و طراحی ساختاری و کارهای محتوایی برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

 

وی با بیان این که انتظار رهبری از حوزه انقلابی این است که در همه عرصه هایی که امروز انقلاب به آن نیازمند است پشتوانه فکری و حمایتی باید از طریق حوزه صورت بگیرد نه این که فقط دغدغه ما به صورت ظاهری باشد، اظهار کرد: از طرفی به لحاظ زیرساختی و محتوایی هم باید این اتفاق بیفتد.

 

عضو شورای ملی دهه کرامت بیان کرد: در این عرصه احساس می شود که باید یک تلاش مضاعفی در حوزه صورت بگیرد و بر همین اساس رهبری این دغدغه را مطرح کردند.

 

وی در ادامه درباره شیوه های مقابله با جریان های غیر انقلابی در فضای حوزه، گفت: اگر برنامه ریزی و اولویت دادن فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه بر اساس نیازهای انقلاب اسلامی شکل بگیرد خود به خود حرکت های بی تفاوت در حاشیه قرار خواهند گرفت و در حوزه جایگاهی نخواهند داشت.

 

وی افزود: تجلی گاه حوزه، بدنه حوزه و طلاب هستند و از طریق برنامه ریزی و هدایت و راهبری می توانند مراجع عظام، حوزه انقلابی را مدیریت کنند و اگر پشتیبانی فکری، علمی و پژوهشی نسبت به حمایت های انقلابی نظام اتفاق بیفتد همه ساختارهای بی تفاوت که محدود هستند با این حرکت در حوزه به حاشیه می روند./302/934/ب1

ارسال نظرات