۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۴۰۱۴۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل:

گفتمان‌های دینی نقش مؤثری در القای فرهنگ دینی به جامعه دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: گفتمان‌های دینی نقش مؤثری در القای فرهنگ دینی به جامعه دارد، گفت: باید با افزایش کیفی و کمی آن در گروه‌های هدف مختلف، از این ظرفیت در عرصه فرهنگی و دینی بهره برد.
عارفی

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 42 گفتمان دینی ویژه گروه‌های مختلف و با موضوعات متنوع فرهنگی و دینی در منطقه سیستان برگزار شده است.

وی بیان کرد: سبک زندگی اسلامی، اهمیت خانواده در سلامت جامعه، حجاب و عفاف، مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملی تحقق آن در جامعه، تفسیر قرآن کریم و همچنین مناسبت‌های ملی و مذهبی این ایام از جمله موضوعاتی است که طی این گفتمان‌های دینی تبیین شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل با بیان اینکه استاد هر نشست با توجه به جامعه هدف تعیین می‌شود، ادامه داد: در این جلسات از اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه قم و زاهدان و همچنین روحانیون مستقر در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان به عنوان مدرس بهره گرفتیم.

وی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی ابزاری برای ترویج شبهات اعتقادی و در نتیجه تضعیف باورهای دینی نسل جوان شده است، بنابراین برگزاری جلساتی مانند گفتمان‌های دینی و بهره‌گیری از محضر اساتید برجسته در این حوزه، می‌تواند فرصتی برای رفع شبهات باشد.

حجت‌الاسلام عارفی با بیان اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی از مهمترین وظایف ادارات تبلیغات اسلامی است، افزود: بحمدالله این جلسات تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده و نقش عمده‌ای نیز در تحول فرهنگی نسل جوان ایفا کرده است./831/303/ب3

ارسال نظرات