۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۴۱۲۷۸
با آغاز جشن‌های مردمی دهه کرمت؛

آیین نقاره‌زنی در حرم حضرت معصومه احیا می‌‌شود

جهانگیرزاده به تشریح ویژه برنامه‌های اجرایی دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه جشن‌های مردمی دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه(س) با خیر مقدم گویی آیت الله سعیدی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رییسی برگزار می‌شود.
جهانگیرزاده حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر جهان گیر زاده، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت، به تشریح برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت پرداخت و گفت: در ماه‌های پیش جلسات هماهنگی میان اعضای ستاد جشن‌های فاطمی در حضور آیت الله سعیدی برگزار شده است و اجرای  482 برنامه در دهه کرامت مصوب شده است و  این برنامه‌ها به کمیته‌های مختلف فرهنگی، اطلاع رسانی، اجرایی ارزیابی و پیشتبانی ابلاغ شده است.

 

جهان‌گیرزاده ابراز کرد: ستاد جشن‌های فاطمی جلسات هماهنگی سه جانبه با نمایندگان آستان قدس رضوی و حضرت احمد بن موسی با هدف تعامل سازنده با هدف همسو کردن خدمات در دهه کرامت برگزار کرده است.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: در دهه کرامت بیش از 1750 خادم در جهت تکریم زائران و مجاوران ساماندهی شده است و اطلاع رسانی گسترده جهت فرهنگ سازی جشن‌های دهه کرامات با همکاری اصحاب رسانه انجام شده است.

 

وی با بیان این که در دهه کرامت به فضاسازی شهری توجه ویژه‌ای شده است، افزود: این فضاسازی با نگاهی نو به طراحی و فضاسازی شهر با الهام از شاهکارهای معماری حرم در صحن‌ها و پیرامون حرم مطهر، مبادی ورودی شهر، بستر رودخانه و سطح شهر از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با همکاری شهرداری قم انجام می‌شود.

 

جهان‌گیرزاده ابراز کرد: مراسم استقبال مردمی از کاروان خادمان حرم حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) در روز 13 مرداد از ساعت 19 در صحن امام رضا حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال مراسم نقاره زنی به گونه ویژه در حرم حضرت معصومه(س) احیا می‌شود، گفت: نقاره زنی یکی از آیین‌های کهن و قدیمی آستان مقدس حضرت معصومه (س) یوده است که بعد از شش سال تعطیلی در شب میلاد حضرت معصومه(س) به مدت 30 دقیقه پیش از اذان مغرب انجام می‌شود.

 

جهانگیرزاده در بخش دیگر سخنانش به ویژه برنامه‌های میلاد حضرت معصومه(س) در حرم مطهر اشاره کرد و افزود: روز پنچشنبه از ساعت  7:30 صبح مراسم افتتاحیه جشن‌های مردمی دهه کرامت، افتتاحیه جشن بین المللی امام رضا(ع) با حضور اقشار مختلف زائران و مردم در روز میلاد حضرت معصومه(س) با خیر مقدم گویی آیت الله سعیدی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رییسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

وی یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت را راه‌اندازی کاروان سفیران در سطح استانی، ملی و بین‌المللی بیان کرد و گفت: این کاروان با حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه با لباس فرم به همراه پرچم متبرک و کارشناسان مذهبی و مداحان در 14 استان کشور از جمله تهران، هرمزگان، اصفهان، مازنداران، گیلان، بوشهر و کردستان و در سطح بین المللی در کشورها هلند، پاکستان و هندو ستان برگزار می‌شود.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) عنوان داشت: حضور در گلزا شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانیازان و ایثارگران، غباروبی امامزداگان،‌ حضور در مناطق محروم، اهدای بسته‌های حمایت به نیازمندان، دیدار با ائمه محترم از جمله برنامه‌های کاروان سفیران است.

 

جهانگیرزاده با بیان اینکه در دهه کرامت هر روز صبح آیین معنوی خطبه‌خوانی خادمان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، گفت: هر زائری که با هر زبانی که به حرم مطهر وارد شود، از سوی کارشناس‌های و مترجمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) مورد تکریم و پذیرایی قرار می‌گیرند./998/پ202/ی

ارسال نظرات