۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۳۶۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

جهادگران؛ سفیران محرومیت‌زدایی، برگزاری همایش بانکداری اسلامی به میزبانی شیروان و تجلیل از فعالان فرهنگی در امر نماز عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری، امام جمعه بام و صفی‌آباد، با اشاره به حضور طلاب و روحانیان خراسان شمالی در قالب اردوهای جهادی در منطقه محروم بام و صفی‌آباد، اظهار کرد: جهادگران اردوهای جهادی سفیران خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هستند.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی خواهران طلبه پیام‌آور خودسازی درگرو محرومیت‌زدایی منطقه است، اضافه کرد: اینکه 35 نفر از خواهران طلبه در دهستان بام بخش بام و صفی‌آباد به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی به اهالی این منطقه پرداختند، بسیار ستودنی است.

 

برپایی همایش ملی بانکداری اسلامی در شیروان

محمد قادری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، با اشاره به برگزاری همایش ملی بانکداری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، اظهار کرد: تالار فردوسی این واحد بیست و پنجم آذر امسال همزمان با هفته پژوهش در برنامه‌ای یک‌روزه، میزبان برگزاری این همایش ملی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه‌سازی خواهد شد، از برگزاری یک پیش همایش قبل از همایش اصلی خبر داد و افزود: آبان ماه امسال پیش همایشی خواهیم داشت که ابعاد همایش ملی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

قادری اضافه کرد: در حاشیه این همایش نیز، نشست‌های تخصصی و علمی با مشارکت بانکی برای دانشجویان گروه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

 

تجلیل از فعالان فرهنگی در امر نماز

حجت‌الاسلام محمد موسوی، امام جمعه جاجرم، در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی در امر نماز جمعه، به اهمیت اقامه نماز جماعت و به‌ویژه نماز جمعه پرداخت و از جامعه فرهنگیان خواست تا تمام همت خود را در اشاعه فرهنگ نماز بین دانش آموزان به کار ببندند.

 

وی به آیه 41 سوره حج اشاره کرد و افزود: بر اساس این آیه مردم از حاکمان حکومت اسلامی چهار انتظار دارند که مهم‌ترین آن اقامه نماز به جماعت است.

 

تعهد خیر مدرسه‌ساز برای تکمیل یک مدرسه

سلیمان غفاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اسفراین گفت: خیر نواندیش حمیدرضا قلی زاده، از خیران مدرسه‌ساز تکمیل یک مدرسه شش کلاسه از مدارس ناتمام پروژه‌های مسکن مهر شهرستان اسفراین را متعهد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این خیر مدرسه‌ساز پیش از این یک واحد آموزشی 6 کلاسه را برای دانش آموزان اسفراینی ساخته است، افزود: سه پروژه ناتمام آموزشی در مسکن مهر اسفراین وجود دارد که شامل دو واحد آموزشی شش کلاسه ابتدایی و یک واحد آموزشی شش کلاسه متوسطه اول می‌شود.

 

به گفته غفاری هر یک از این پروژه‌های آموزشی، حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تاکنون برای ساخت این مدارس درمجموع بیش از 600 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه هر یک از این پروژه‌های آموزشی برای تکمیل نیازمند 750 میلیون تومان اعتبار هستند، ادامه داد: برای تکمیل این مدارس به بیش از دو میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار نیاز است./9314/303/ب2

ارسال نظرات