۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۲۵۰۸
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب:

خطر تبدیل حقوق‌های نجومی به فرهنگ عمومی سبب موضع‌گیری ویژه رهبری شد

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به موضع علنی و قاطع رهبری نسبت به حقوق‌های نجومی، گفت: خطر تبدیل دریافت حقوق‌های نجومی به فرهنگ عمومی سبب شد تا رهبری در این زمینه موضع‌گیری ویژه و علنی داشته باشند.
حجت الاسلام مروی- معاون حوزوی دفتر رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، با تشریح موضع‌گیری علنی و قاطع رهبری پیرامون موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران، اظهار کرد: برخی سؤال می‌کنند چرا رهبری نسبت به کشف اختلاس‌های میلیاردی نیز همانند موضوع حقوق‌های نجومی واکنش و حساسیت صریح و علنی نشان ندادند در حالی‌ که ماهیت این دو موضوع با یکدیگر تفاوت دارد.

 

وی اضافه کرد: موضوع پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی به برخی از مدیران کم‌کم به یک فرهنگ عمومی تبدیل می‌شد به همین دلیل نیز رهبری در این زمینه موضع‌گیری علنی و قاطع داشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: اختلاس‌های اقتصادی در کشور به‌ صورت پنهانی صورت گرفته بود و با کشف آنها، برخورد قانونی با خاطیان به‌ صورت جدی در دستور کار قرار گرفت اما حقوق‌های نجومی در فرآیندی قانونی و در چهره‌ای مشروع پرداخت می‌شد و این دزدی خطرناک اندک‌اندک به سمت تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی پیش می‌رفت.

 

وی ادامه داد: از این‌ رو رهبر معظم انقلاب در مقابل این روند شوم و به ظاهر قانونی که برخی دریافت این حقوق‌ها را حق خود می‌دانستند با قاطعیت ایستاده و با موضع‌گیری علنی، خواستار رسیدگی جدی به این تخلف ها شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با اشاره به صدور حکم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی از سوی رهبر معظم انقلاب، با قدردانی از زحمات و خدمات آیت‌الله مهمان‌نواز، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت نمایندگان ولی‌فقیه در سطح کشور هدایت فکری، اخلاقی، رفتاری، تربیت اجتماعی، تقویت ایمان و کمک به تحقق سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه است.

 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه این بزرگواران نمایندگان ولی‌فقیه در سطح کشور هستند بایستی اندیشه‌های رهبری را در سطح جامعه تبیین و تفسیر کرده و آنها را ترویج دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها باید به ابهامات و سؤالات مردم نیز به‌ گونه‌ای پاسخ دهند که سبب جذب بیشتر مردم به اسلام و نظام شوند، خاطرنشان کرد: نمایندگان ولی‌فقیه برای انجام درست رسالت خود بایستی از نظر معرفت و آگاهی در بالاترین درجه علمی و دینی باشند.

 

وی افزود: نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها در عین حال لازم است روحیه مشورت‌پذیری، سعه صدر، توانایی مقابله با تهدیدها و توان ایستادگی در برابر فسادها و ضعف‌ها را داشته باشند تا بتوانند مسؤولیت خطیر خود را به‌ درستی انجام دهند.

 

گفتنی است، امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به‌ عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از دفتر رهبری، حکم حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی به‌ عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی را به وی تقدیم کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات