۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۷۲۹
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مشکلات اقتصادی با فرهنگ ایثار و شهادت حل می شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر در مسائل اقتصادی فرهنگ ایثار و فداکاری وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
حجت الاسلام محمد علی شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در همایش سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت که در تالار سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: سالهای گذشته که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد کشورها در دامن شرق و غرب قرار گرفتند.

وی با اشاره به فرمایشی از استاد مطهری افزود: شرق و غرب اگر چه با هم فاصله داشتند اما هر زمان لازم بود همانند یکدیگر رفتار می‌کردند، در واقع هر کشوری که قصد انقلاب داشت این دو قطب مجزا یا در کنار هم مقابل او ایجاد می‌کردند.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه تنها انقلابی که معیار شرقی و غربی را برهم زد انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) بود، عنوان کرد: دنیا نمی‌خواست انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد به همین دلیل از همان ابتدا تلاش کرد این انقلاب را نابود کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دشمنان برای نابودی این انقلاب یکی پس از دیگری توطئه کردند که بزرگترین آن ایجاد جنگ تحمیلی نابرابر بر علیه کشورمان بود.

وی با اشاره به اینکه همه دنیا به صدام کمک می‌کردند، اظهار داشت: همه دنیا در همراهی با صدام تصور کرده بودند که ایران را در عرض چند روز شکست داده و آن را تصرف خواهند کرد با اینکه با تمام امکانات به میدان آمده بودند اما جنگ 8 سال به طول انجامیده و آنها به اهدافشان نرسیدند.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار، شهادت و ایثارگری مردم عامل پیروزی در دوران دفاع مقدس بود، ابراز کرد: امروز با وجود اینکه 37 سال از انقلاب گذشته و این همه کارشکنی  علیه کشور ما صورت می‌گیرد همین فرهنگ ایثار و شهادت عامل حفظ و نگهداری از کشور است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: حفظ این فرهنگ در جامعه عامل حفظ و نگهداری ما است بنابراین باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه پررنگ‌تر شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در دیدار با شهید رجب‌زاده، تنها درخواست او دیدار با رهبر معظم انقلاب بود، در دیدار با خانواده شهدا همیشه آنها مطرح می‌کنند حاضرند سایر فرزندان خود را نیز برای رضای الهی هدیه کنند و این نشان می‌دهد که فرهنگ ایثار و شهادت هنوز در جامعه به قوت مطرح است.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی بیان داشت: اگر در مسائل اقتصادی فرهنگ ایثار و فداکاری وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بنیاد شهید از انتقادات سالم قدردانی و تشکر می‌کند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در تعامل با بنیاد مسائل را با ما درمیان بگذارند و تلاش کنند که با آگاهی دست قلم ببرند./202/807/ب1

ارسال نظرات