۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۳۰۹۲
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛

نباید با ابزار دین، برخی از محدودیتهای غیر منطقی را ایجاد کرد

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که نباید با ابزار دین، برخی از محدودیتهای غیر منطقی را ایجاد کرد، گفت: اگر این گونه شود نتیجه اش این است که استعدادهای علمی به هدر می روند.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در اولین نشست هم اندیشی مشهد، مرجعیت علمی جهان اسلام دیروز عصر امروز 19 مرداد در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: علم  زمان و حرکت ندارد و استعداد علمی بی نهایت است.

 وی با بیان این که برای استعدادهای علمی بایستی زمینه های شکوفایی را فراهم کرد، افزود: در راستای تحقق این اهداف شناسایی استعدادهای برتر و دادن امکانات لازم برای این که این استعدادها شکوفا شود، ضروری است.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: در همین راستا مدیریت ها باید در اختیار افراد عالم و برجسته قرار گیرد و افراد غیر عالم به خودشان اجازه ندهند که در هر زمینه ای که آگاهی ندارند ورود پیدا کنند و اظهار نظر کنند.

وی با بیان این که افرادی که تریبون دارند هم باید مواظب باشند، تصریح کرد: در این تریبون ها نباید تفتیش عقاید کرد و بحثهای خرافاتی را انجام داد.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی استان قدس رضوی با بیان این که رنسانس علمی از جایی آغاز شد که فکرها هم آزاد شدند، تصریح کرد:  این درحالی است که در علمی که نفی دین شد لائیک و سکولار پدید آمد.

وی با بیان این که نباید با ابزار دین، برخی از محدودیت های غیر منطقی را ایجاد کرد، افزود: اگر این گونه شود نتیجه اش این است که استعدادهای علمی به هدر می روند.

حجت الاسلام شریعتی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسشها که آیا انقلاب تاکنون به جایگاه شایسته رسیده است؟ و در همین راستا باید به آسیبها و الزامات توجه کنیم؟ گفت: آیا به جامعه معلمان بهای لازم را دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا دانشجوی ما با انگیزه و عشق دنبال علم است و این مدرک گرایی که امروز حتی دامن حوزه های ما را هم گرفته است، با نگاه اقتصادی  به علم دنبال می شود/934/202/ب3

 

 

ارسال نظرات