۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۳۶۳
آیت الله مظاهری:

تکریم معلمان نشان‌ از پویایی فکری و فرهنگی ‏جامعه و زنده بودن آرمانهای ارزشی دارد

آیت الله مظاهری با اشاره به نقش برجسته و جایگاه ویژه معلم در ساحت حیات‌بخش انسان‌سازی، فرهنگ‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، گفت: تکریم معلمان و اساتید و آموزگاران نشان‌ از پویایی فکری و فرهنگی یک ‏جامعه و زنده بودن آرمانهای ارزشی در آن دارد.‏
مظاهری

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان و مرجع معظم تقلید، پیامی خطاب به اولین آیین تجلیل از معلمین برجسته فرهنگ، علم، اندیشه و قلم، موسوم به  ‏«‏یاد مهر‏»‏ صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

قال رسول‌الله (صل الله علیه و آله): «إن معلم الخير يستغفر له دواب الأرض و حيتان البحر و كل ذی روح فی الهواء و جميع أهل السماء و الأرض» ، همانا جنبدگان زمین و ماهیان دریا و همه جانداران هوا و تمامی اهل آسمان و زمین برای آموزگار خوبی، طلب آمرزش می‌کنند.

این کلام بلند بهترین رسول خداوند و بزرگترین معلم بشریت است که با تاکید هرچه بیشتر حق بزرگ معلمان و آموزگاران خوبیها را بر سایر انسانها و بلکه بر همه اهل زمین و آسمان بیان می‌فرماید و در حقیقت نقش برجسته و جایگاه ویژه معلم در ساحت حیات‌بخش انسان‌سازی، فرهنگ‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را به ما یادآور می‌شود.

تکریم معلمان و اساتید و آموزگاران نه تنها قدرشناسی از مقام و منزلت کسانی است که سرمایه عمر خویش را در مسیر رشد علمی و تربیت روحی نسل تکامل‌طلب و حق‌جوی جوان ایثار و نثار کردند بلکه نشان‌ از پویایی فکری و فرهنگی یک جامعه و زنده بودن آرمان‌های ارزشی در آن دارد.

اکنون که در این آیین گرامی همزمان با میلاد با سعادت عالم آل محمد (صلوات‌الله علیهم اجمعین) و معلم بزرگ خوبیها یعنی حضرت ثامن‌الائمه امام رضا(علیه‌السلام) از مقام تنی چند از پیشکسوتان، تعلیم و تربیت در شهر علم و فرهنگ و هنر اصفهان تجلیل می‌شود و با یاد یکی از معلمان اندیشمند و فقید، مرحوم مغفور آقای سید ‌علی‌اکبر پرورش به آن عزیزان «نشان پرورش» اهدا می‌گردد، لازم می‌دانم به سهم خود از همه متصدیان و مسئولان امر که در برگزاری این نشست و آیین، برنامه‌ریزی و اهتمام کرده‌اند، تشکر کرده و از خداوند علم و قلم توفیقات روزافزون معلمان گرامی در استمرار خدمت به دانش و فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را مسئلت نمایم./869/102/ب2

ارسال نظرات