۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۴۴۴۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی:

مسابقات قرآن فرصتی برای تدبر در کتاب الهی است

حجت الاسلام مصائبی گفت: آنچه که مهم است فهم و درک قرآن کریم است که باید شکرگزار آن باشیم، توجه به لحن، صوت و تجوید مقدمه ای برای تدبر در قرآن کریم است چراکه سفارش قرآن، اولیاء و بزرگان دین بر تدبر قرآن کریم است.
حجت الاسلام مصایبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار ستاد برگزاری سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن مرحله استانی اوقاف با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: اختتامیه سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن مرحله استانی هفتم شهریور خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، ابراز داشت: مرحله استانی سی ‌و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌ شرقی از سوم شهریورماه سال‌ جاری به مدت سه روز با حضور 432 نفر متسابق مرد و زن در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته در مسابقات استانی از یک هزار و 500 نفر، 307 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که در نهایت 30 نفر به مرحله کشوری اعزام شدند، گفت: امسال نیز در سی و نهمین دوره این مسابقات بیش از 2 هزار شرکت کننده در سطح استان داشتیم.

وی با بیان اینکه 432 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از سوم شهریور ماه به مدت سه روز در تبریز به رقابت خواهند پرداخت، افزود: این دوره از مسابقات به دو قسمت تقسیم شده که امسال مسابقات زیر 18 سال بر عهده آموزش و پرورش است و بالای 18 سال نیز بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اهمیت حضور در این دوره از مسابقات، گفت: آنچه که مهم است فهم و درک قرآن کریم است که باید شکرگزار آن باشیم، توجه به لحن، صوت و تجوید مقدمه ای برای تدبر در قرآن کریم است چراکه سفارش قرآن، اولیاء و بزرگان دین بر تدبر قرآن کریم است.

وی افزود: حاملان قرآن به بنابر فرموده رسول اکرم(ص) به دلیل تأثیر ثقل قرآن در وجودشان محترم شمرده شده و زمانی که از قبرهایشان بیرون می آیند با انبیاء و اولیای الهی محشور می شوند و خداوند ثواب انبیاء را به آنها می بخشد، رسول اکرم(ص) در هنگام نزول آیات قرآن کریم بیهوش می‌شدند که این امر نشان دهنده سقل قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزیدگان واقعی کسانی هستند که قرآن در وجودشان تأثیر کرده و بتوانند دیگران را هدایت کنند، عاملان به قرآن می توانند در روز قیامت 10 نفر از خانواده خود را شفاعت کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات