۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۵۳۰
امام جمعه کلیبر:

مسجد پایگاه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه باید اعتقادات، بنیه فکری و دینی جوانان تقویت شود و مسجد بهترین جایگاه برای این امر است، گفت: مسجد پایگاه اسلام و مقابله با دشمن در عرصه فرهنگی است.
حجت الاسلام موسوی، امام جمعه کلیبر

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه کلیبر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک هفته مساحد و با اشاره به برپایی کعبه به عنوان نخستین نما در سطح زمین، گفت: امروزه متأسفانه کعبه در دست آل سعود که کاملا تحت سلطه استکبار است، قرار گرفته و احترام آن پایمال می شود.

وی با بیان اینکه عوامل مدیریتی کشور عربستان بصیرت دینی ندارند، ابراز داشت: رژیم آل سعود با سیاستهای خود بیشترین خدمت را به رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی کرده است و با همین سیاستها سبب تضعیف جبهه اسلام، تفرقه و ناامنی در منطقه و کشتار مردم بی گناه مسلمان شده است.

امام جمعه کلیبر با اشاره به حادثه آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی رژیم جعلی اسرائیل، این اقدام را نشانه جنایت کار بودن و اعتقاد نداشتن آنها دانست و گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم کودک کش است که هیچ احترامی به انسان و ارزشهای دینی و الهی دیگر مذاهب و ادیان ندارد.

وی با توجه به مقاومت مردم فلسطین در مقابل اسرائیل، این مقاومت را ستودنی خواند و گفت: باید از مردم فلسطین که با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاده و از اماکن مقدس به ویژه مسجد الاقصی محافظت می کنند درس گرفته و برای احیای ارزشهای دینی روز به روز فرهنگ مسجدی بودن را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مساجد را بهترین محل تربیت و مر کز مقاومتهای اسلامی دانست و ابراز داشت: در دوران انقلاب مقاومتها در برابر طاغوت از مساجد شکل گرفته و سازماندهی می شدند، مبارزه با رژیم پهلوی از همین مساجد آغاز شد و به نتیجه رسید و انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه همین مساجد بودند که انقلاب را صیانت کرده و در جنگ تحمیلی جوانان را مساجد راهی جنگ با رژیم بعث عراق شدند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان اسلام مساجد را بهترین محل سازماندهی قرار داده بودند و بیشتر شهدای دفاع مقدس تربیت یافته مساجد بودند.

امام جمعه کلیبر با تأکید بر جدی گرفتن فعالیتهای فرهنگی در مساجد و جذب جوانان به عرصه مسجد، تصریح کرد: مسجد امروز پایگاه اصلی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است، هر چقدر مساجد فعال تر عمل کرده و در جذب جوانان موفق تر عمل کنند دشمن مأیوس خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید اعتقادات، بنیه فکری و دینی جوانان تقویت شود و مسجد بهترین جایگاه برای این امر است، گفت: مسجد پایگاه اسلام و مقابله با دشمن در عرصه فرهنگی است./854/302/ب2

ارسال نظرات