۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۴۶۸۰۲

آغاز سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه

مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله استانی کرمانشاه صبح امروز با حضور مسؤولان و متسابقین در کرمانشاه آغاز شد و 208 شرکت کننده امروز و فردا در این مسابقات به رقابت می پردازند.
سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی صبح امروز با حضور مسؤولان و متسابقین و عموم مردم در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام مجید میرزایی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در این مراسم، ابراز داشت: نفرات برگزیده مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی طی امروز و فردا در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء و 10 جزء و پنج جزء، ترتیل و قرائت و دعاخوانی و اذان به رقابت می پردازند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ادامه داد: از مجموع 208 نفر راه یافته به مرحله استانی 90 نفر برادر و 118 نفر خواهر هستند و با همکاری اداره کل اوقاف و امور و خیریه و ستاد اجرایی استان که به همت مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت توسعه و معاونت بهره وری تدابیر لازم برای برگزاری مراسمی ارزشمند و درخور کتاب ارزشمند آسمانی اندیشیده شده است.

وی در ادامه بیان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه به جز مسابقات قرآن کریم برنامه و همت خود را در اجرای طرح ملی قرآن کریم بکار گرفته است و در طول چهار سال بیش از 36 هزار حافظ قرآن کریم را تربیت کرده و در سال 95 نیز بیش از 10 هزار و 650 نفر در این طرح مشغول کسب آموزش های لازم هستند.

حجت الاسلام میرزایی یادآور شد: برای این تعداد از علاقه مندان به حفظ قرآن کریم، تعداد 428 کلاس تدریس حفظ قرآن کریم تدارک دیده شده است.

وی افزود: استان کرمانشاه از دیرباز واقفان خیراندیش بسیاری را داشته که با نیت ترویج قرآن کریم، باقیات و صالحاتی ارزشمند را برای خود به جای گذاشته اند و از همین محفل به روح واقفان خیراندیش درود و صلوات نثار می کنیم و خود را مکلف به این می دانیم که امینانه از نیات واقفان محترم پاسداری کنیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، مؤسسات قرآنی و مسابقات قرآنی و همچنین طرح ملی حفظ قرآن تدوین شده و امید است بتوان به جامعه قرآنی و به کسانی که در خدمت این کتاب ارزشمند و گرانسنگ هستند و شایستگی تعلیم و تربیت در این حوزه ارزشمند را دارند اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام میرازیی در پایان با تشکر از کلیه دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی، عنوان داشت: امید است این تحفه ناقابل به ساحت قرآن کریم مورد رضای درگاه حق تعالی قرار گیرد./857/202//ب2

ارسال نظرات