۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۴۷۶۷۲
حجت الاسلام میر شفیعی:

جشن غدیر باید مانند عاشورا با تشریفات برگزار شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به تأثیر تبلیغات و تشریفات در نهادینه سازی امر ولایت به زمینه سازی های پیامبر(ص) در جریان غدیر، گفت: اگر ما برای جشن غدیر هم مانند عاشورا تشریفات برپا می کردیم امروزه کسی نمی توانست آن را انکار کند.
سید محمدصادق میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدصادق میر شفیعی، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در همایش آموزشی غدیر که در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد با بیان این که از صدر تا ذیل تاریخ اسلام همواره حکومت ها با ائمه شیعه و خود شیعیان در مبارزه بوده اند، ابراز داشت: همواره ائمه(ع) قربانیان این فتنه ها شده اند و در تمام این جریانات دست خائن یهود و نصارا در کار بوده است.

وی با بیان این که اصل مشکلات با مرکزیت حکومت ها بوده است، گفت: 720 سال از تاریخ اسلام حکومت با تمام تشکیلاتش در اختیار این بافت فکری بوده است و تمام نخبگان و محدثان و قضات مأموران آنها بوده اند و هنوز هم بسیاری از حکومت های اسلامی همان افکار را دارند و امروز هم آل سعود با تمام قدرت و مکنت اقتصادی و فرهنگی کمر به مبارزه با افکار شیعی بسته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این مبارزه ها در سابق محدودیت های زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: امروز تبلیغات دایره وسیعی پیدا کرده است و شبانه روز دارند بر علیه شیعه مبارزه می کنند و نظر بعضی از محققان این است که تهاجم به ولایت و آثار ولایت تبدیل به بحران شده است.

وی با بیان این که در برخی شهر ها آمار اهل سنت رو به فزونی است و با شیعیان مساوی شده اند، گفت: بخشی از دغدغه برخی ستادهای مرکزی غدیر این است که چگونه شیعیان را از تفکر و تهاجم دشمن در امان بدارند.

تبلیغات بر علیه ولایت به حد بحران رسیده است

حجت الاسلام میرشفیعی با بیان این که تهاجم بر علیه ولایت در فضای مجازی بسیار زیاد شده است، این اوضاع را بحرانی دانست و افزود: کسانی که سر سفره امام زمان(عج) بزرگ شده و مدیون ولایت هستند طلاب هستند که مرکز آن حوزه علمیه قم است و باید برای این مشکل با جدیت فعالیت کنند.

وی با اشاره به گله مندی امام زمان(عج) از وضعیت کنونی طلاب، گفت: در این زمانی که ملت ایران وفاداری خود را به اسلام و اهل بیت(ع) اثبات کرده اند اگر کم کاری می شود از ناحیه طلاب و حوزه های علمیه است.

تبلیغ باید با انضباط و با برنامه ریزی و زمینه سازی انجام شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیر بسیار زیاد تبلیغات در جامعه، خاطرنشان کرد: هر چه تبلیغ با انضباط و تشکیلات بهتری باشد در جامه اثرگذارتر است؛ اگر یک نگاه به تاریخ زندگی پیامبر(ص) داشته باشیم می بینیم که ایشان برای موضوع تبلیغ در امر دین زمینه سازی های کلانی انجام داده اند و اوج تبلیغات پیامبر(ص) برای رساندن امر ولایت است.

وی با بیان این که برای ما واضح است که راه معرفت دین خدا ولایت است، افزود: اگر کسی پیدا شود که تمام شئونات دینی را در خود جمع کند ولی ولایت را قبول نداشته باشد مورد رضایت خداوند نیست و برای ما باید ثابت شده است که محوری ترین اصل در اصول دین امامت است و کسی که این را نداشته باشد دینش مورد قبول خداوند نیست.

حجت الاسلام میرشفیعی با بیان اینکه علامه امینی در الغدیر اثبات کرده اند که عید غدیر یک عید عمومی برای تمام مسلمین در صدر اسلام بوده است، ابراز داشت: جشن در ایام غدیر ویژه شیعه نبوده است و امروز ما هم باید ماجرا سازی و زمینه سازی کنیم تا یک جشن تمام عیار در این ایام برگزار شود تا جلب توجه کند و همه مردم از این جشن بزرگ احساس سرور کنند.

باید برای جشن غدیر تشریفات ویژه برپا و جریان سازی کنیم

وی با بیان این که خدا و پیامبر(ص) برای شناساندن ولایت هم در ماجرای سد الابواب، هم در ماجرای ازدواج با حضرت زهرا(س)، هم در ماجرای فتح خیبر و هم در ماجرای جنگ خندق جریان سازی کرده است، گفت: ما هم باید برای معرفی ولایت و موضوعات ولایی زمینه چینی و تشریفات برپا کنیم تا جلب توجه عمومی کند.

استاد حوزه علمیه کل ماجرای غدیر را پر از تبلیغات و فضا سازی دانست و ابراز داشت: در ماجرای غدیر قبل از این که مراسم حج شروع شود پیامبر(ص) اعلام کردند که امسال هر کس می تواند باید به حج بیاید و بعد از اتمام مراسم حج همه را امر به حرکت کردند و در بیابان غدیر هم همه را فراخوان دادند و حضرت علی(ع) را به بالای منبر می برند که علامت اهمیت تشریفات در تبلیغ ولایت است.

وی با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) هم به همین خاطر با تشریفات و عَلم و کُتل برگزار می شود، گفت: این سبب می شود که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و اگر این تشکیلات برای امر غدیر هم انجام می شد امروز هیچ کس ادعای انکار غدیر را نمی کرد و امروز هم باید همین کار را کنیم و برای ین ایام برنامه ریزی و تشریفات صورت گیرد./843/202/ب2

ارسال نظرات