۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۹۰۹
اردیبهشت‌ماه 96؛

همایش بین‌‌المللی قرآن کریم و فرهنگ انقلاب برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری دهمین همایش پژوهش های قرآنی با عنوان همایش بین المللی «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» در اردیبهشت ماه 96 خبرداد.
حجت الاسلام نقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان کمیته های آموزشی دهمین همایش بین المللی «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» و  دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

ساختار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب در این مراسم با اشاره به ساختار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، اظهار داشت: این دانشگاه از نظر تشکیلات سازمانی زیرمجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ اما دانشگاهی دولتی و زیر نظر وزارت علوم و فناوری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: در این دانشگاه فقط رشته های قرآنی تدریس می شود و تا الان حدود 5هزار دانشجو در رشته های تفسیر و علوم قرآنی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و فضای مذهبی، دینی و قرآنی در این دانشگاه حاکم است و حتی درصدی از دانشجویان از حافظان قرآن هستند و بخشی نیز فعالیت های قرآنی می کنند.

دانشکده های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در 18 استان

وی با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، 22 دانشکده در 18 استان کشور دارد، ابراز داشت: تمام این دانشکده ها در کشور فعالیت خوبی داشته اند و به ویژه در بخش های علمی کارهای زیادی صورت گرفته که یکی از مهمترین این فعالیت ها، پژوهش های قرآنی است که تا الان 9 همایش قرآنی در کشور برگزار شده است.

مسؤول کمیته علمی همایش بین المللی «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» تصریح کرد: باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مجلس خبرگان و شخص رهبر و از طرفی با توجه به مسائل ارعاب و ترویسم و تکفیر در شورای علمی دانشگاه تصمیم بر این شد که عنوان همایش سال 96 از پژوهش های قرآنی به «همایش قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» تغییر نام پیدا کند.

وی افزود: این همایش در 5 محور و با 40 زیر مجوعه برگزار می شود و در این همایش بزرگ 35 مرکز علمی و دانشگاهی برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند و حدود 10 دانشگاه از کشور هشت خارجی نظیر عراق، لبنان و سوریه در این همایش شرکت کرده و همکاری علمی خواهند داشت./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات