۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۱۱۴
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد؛

استفاده از حوزویان در بحث آموزش ازدواج

حجت الاسلام سید قریشی با اشاره به ظرفیت بالای روحانیان، گفت: در طرح‌های آموزشی خود برای ازدواج‌های دانشجویی از ظرفیت اساتید حوزه‌های علمیه استفاده می‌کنیم.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر مجید سید قریشی، معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز سه شنبه 16 شهریور در نشستی خبری درباره ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، ساده و پایدار در دانشگاه‌ها در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: متولیان دانشگاه با نظر به اسناد فرادستی برنامه هایی فرهنگی معین کردند که یکی از دغدغه هایی که در این سند مشخص شده، افزایش مهارت‌های زندگی دانشجویی در حوزه خانواده و انتخاب همسر است.

وی در ادامه گفت: در این باره نهاد رهبری نزدیک 20 سال است که دوره‌هایی برای زوج‌های دانشجویی جهت ازدواجی پایدار برگزار می‌کند و تاکنون حدود 10 هزار دوره برگزار شده است. آمارها نشان داده کسانی که در این دوره ها شرکت کرده‌اند پایداری‌شان در زندگی از دیگر ازدواج‌ها بالاتر است.

حجت الاسلام سید قریشی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت احوال، نرخ طلاق دانشجویان از میان چهار هزار دانشجو نزدیک 3.5 درصد بوده است و این نشانگر این است که آموزش‌هایی که پیش از ازدواج به آنها داده می شود نقش بسیار مهمی در پایداری ازدواج‌شان دارد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره جزئیات برنامه‌های طرح ملی ازدواج دانشجویی گفت: برخی برنامه‌های این طرح متمرکز هستند. از جمله "طرح همسر تا بهشت" است که در مشهد مقدس با حمایت مقام معظم رهبری اجرا می‌شود. هدفگیری ما برای این برنامه میزبانی از 60 هزار دانشجوست که به مدت سه روز در این دوره ها که در مشهد مقدس برگزار می‌شوند، شرکت می‌کنند. همچنین در این باره باشگاه‌های ازدواج برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی در بخشی از این نشست در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه تا چه میزان از ظرفیت حوزویان در امر آموزش ازدواج استفاده می‌شود، گفت: اصولا نهاد رهبری در دانشگاه‌ها رابطه بسیار خوبی با حوزویان دارد و بر همین مبنا تلاش داریم تا از تمام ظرفیت روحانیان در امر آموزش ازدواج‌های دانشجویی استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید قریشی در ادامه افزود: برخی برنامه‌های این طرح غیر متمرکز هستند. از جمله اینکه دفاتر ما و کانون‌های وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دوره‌های متعددی در سطح دانشگاه برای دانشجویان برگزار می کنند و ما با اعزام کارشناسان مربوطه دانشگاه‌های مختلف، آنها را در برگزاری این کارگاه‌ها کمک می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: افزون بر ظرفیت‌های خود استان در دفاتر استانی، بیش از 90 دفتر و کانون برای وساطت در ازدواج برای دانشجویانی که دنبال زوج مناسب هستند ایجاد شده است تا دانشجویان مشاوره لازم را از آن ها بگیرند وآن ها مواردی را به دانشجویان معرفی کنند. همچنین در پی آن هستیم که حلقه‌ای در دانشگاه متشکل از استاد، کارمند و دانشجو تشکیل شود که این حلقه به دانشجویانی که در انتخاب همسر دچار مشکل هستند کمک کند.

حجت الاسلام سید قریشی در پایان از طرحی به نام ازدواج استادی خبر داد و گفت: این طرح از دو سال پیش شروع به کار کرده و برای استادان برنامه ریزی شده است که در دوره هایی در مشهد مقدس جدا از دوره دانشجویان شرکت کنند که سال گذشته بیش از 50 زوج در این برنامه شرکت کردند./202/856/ب1

ارسال نظرات