۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۴۸۵۷۸
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

پدیده تروریسم با حمایت های غرب در منطقه رشد کرده است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: پدیده تروریسم طی سال های اخیر با حمایت های غرب در منطقه رشد پیدا کرده و تقویت شده است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع پاسداران سپاه نواحی تبریز، با بیان این‌که غرب با حمایت از گروهک‌های تروریستی و تکفیری جز بدبختی و کشتار مسلمانان سوغات دیگری برای منطقه نداشته است، اظهار داشت: هدف اصلی تمامی گروه‌های تروریستی براندازی نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: ایران از معدود کشورهای جهان و منطقه است که بارها در عمل نشان داده مخالف سرسخت تروریسم است، چنانکه امروز در خط مقدم مقابله با جریان نفاق و تکفیر در عراق و سوریه هستیم.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی افزود: پدیده تروریسم طی سال های اخیر با حمایت های غرب در منطقه رشد کرده و تقویت شده است که برای مقابله با آن باید تمامی کشورهای منطقه هم قسم باشند، نباید چند کشور تاوان خودفروختگی عده‌ای شیوخ مرتجع عربی منطقه را بدهد.

وی با اشاره به این‌که آتش تروریسم مورد حمایت غرب در خاورمیانه دیر یا زود دامن خود آمریکا را نیز خواهد گرفت، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از پدید آورندگان گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش هستند که برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) از این گروه ها حمایت مادی و معنوی می کنند.

فرهنگی با تشریح اهداف غرب در منطقه ادامه داد: برنامه های دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها هیچ آسیبی به ملت و نظام ما وارد نکرده است، بلکه این گونه اقدامات زمینه را برای تشکیل بسیج جهان اسلام علیه استکبار فراهم آورد.

وی با اشاره به انواع توطئه ها و دسیسه های نظام سلطه علیه ایران اسلامی، یادآور شد: آنها با حمله نظامی، تحریم های سیاسی و اقتصادی و نیز فشارهای اجتماعی و فرهنگی در قالب تهاجم فرهنگی بارها علیه منافع ملی ما دنبال توطئه بوده اند، اما هرگز به اهداف خود دست نیافته و نخواهند یافت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که مسؤولان نباید تدابیری اتخاذ کنند که منافع ملی ما در داخل و خارج از کشور آسیب ببیند، گفت: در مصوبه مجلس برای مقابله با حمایت مالی از تروریسم به صراحت مبارزات نهضت های آزادی بخش و مقاومت مسلمانان در برابر دشمنان خود، مستثنی شده است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات