۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۸۷۳۷
آیت الله توکل:

جایگاه شهدای مدافع حرم بالاتر از دیگر شهدا است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر جایگاه و ارزش شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم بی اعتنا به تزویر و نیرنگ جبهه باطل، با صبر و باوری عمیق جان خویش را در طبق اخلاص برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام نهادند، از این رو در قیامت از جایگاهی بالاتر از دیگر شهدا برخوردار هستند.
آیت الله توکل یادواره شهدای مدافع حرم آیت الله توکل یادواره شهدای مدافع حرم آیت الله توکل یادواره شهدای مدافع حرم آیت الله توکل یادواره شهدای مدافع حرم آیت الله توکل یادواره شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان بابلسر در مسجد جامع علی آباد، حضور در مراسم یادواره شهدا را توفیقی الهی عنوان کرد و گفت: زمینه سازی برای هر عمل الهی نیازمند صفای باطن و دلی پاک است زیرا این دل انسان را برای حضور در محافلی نورانی مانند یادواره شهدا می کشاند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع)، افزود: امام باقر(ع) پرچم مبارزه با استکبار و ظلم را با روشنگری و ترویج معارف الهی در میان جامعه اسلامی بلند کرد تا جهالت جای خود را به نورانیت بدهد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم حب به ائمه اطهار(ع) را سرمایه گرانقدر و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: داشتن سرمایه ای مانند عشق به اهل بیت(ع) و امامان معصوم(ع) در دل انسان، او را به سمت محافل نورانی و ذکر اهل بیت(ع) می کشاند و باید قدردان و حافظ این سرمایه گرانقدر بود.

وی با تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم، درجه آنها را بالاتر از دیگر شهدا عنوان کرد و تصریح کرد: عزیزان شهدای مدافع حرم، ضمن مقابله با کفر و الحاد، وظیفه پاسبانی و دفاع از حرم اهل بیت(ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) را عهده دار بودند و لذا در قیامت مراتب و جایگاهی بالاتر از دیگر شهدا دارند.

آیت الله توکل با بیان جایگاه معرفت و بصیرت در مسیریابی و عمل بهنگام، اظهار داشت: شهدا با بصیرت بالایی که ناشی از ایمان الهی آنها بود، احسن اعمال یعنی راه شهادت را برای رسیدن به سعادت انتخاب کردند.

وی افزود: شهادت در راه خدا، خیری است که بالاتر از آن وجود ندارد و از این رو  اولیای الهی همواره از خداوند متعال نوشیدن شهد شیرین شهادت را درخواست می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تشریح جایگاه شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم بی اعتنا به تزویر و نیرنگ جبهه باطل، با صبر و باوری عمیق جان خویش را در طبق اخلاص نهادند و دلبستگی های فریبنده دنیایی را فدای ارادت خویش به ساحت امام عشق کردند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم جبهه جهانی اسلام را با خون زلالشان آبیاری کردند و بی هیچ ادعایی سرود مردانگی و رشادت را در سراسر دنیا در مقابل جبهه مشترک تکفیری و صهیونیستی سر دادند.

آیت الله توکل نگاه آرمانی شهدای مدافع حرم را در مسیر تحقق آرمان جهانی اسلام ناب محمدی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امت عاشورایی و درس آموخته مکتب امام حسین(ع) ننگ ذلت را هرگز به خود راه نمی دهد و در مواجهه با جبهه کفر، فتنه و نفاق تا پای جان بر روی ارزشهای دینی و آموزه های آسمانی مکتب وحی ایستادگی می نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آینده مبارزه با جبهه کفر و استکبار صهیونیستی را منجر به پیروزی نهایی جبهه حق عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی بدانند تا زمانی که نام و یاد شهدا در پهنه ایران عزیزمان به چشم می خورد روح صلابت و ایمان مقتدرانه ملت عاشورایی ما مجال زیاده خواهی را به بدخواهان نخواهد داد.

وی حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را یک مبارزه و بیعت در مسیر حق و حقیقت حسینی عنوان کرد و افزود: برای کسانی که در مسیر پیاده روی اربعین حسینی قدم بر می دارند خداوند برای هر قدم آنها دست کم ثواب یک حج واجب و یک عمره مفرده را عطا می کند.

آیت الله توکل آمادگی بر آمادگی روحی و عقیدتی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: میزان ثواب و ارزش معنوی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی بستگی به میزان معرفت انسان در این مسیر دارد و از این رو باید از قبل با آمادگی کامل معرفت خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) و حقیقت قیام حسینی بالا برد.

وی ادامه داد: حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به نوعی دفاع از حریم اهل بیت(ع) محسوب می شود و این افراد در زمره مدافعان حرم خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) محسوب می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با سفارش بر تربیت فرزندان عاشورایی و آماده سازی برای قیام جهانی امام عصر(عج)، تصریح کرد: ثمره تربیت جوانان متدین و مسجدی باید پرورش انسان هایی با ایمان مستحکم و عزم راسخ باشد که همچون شهیدان مدافع حرم آماده مجاهدت در راه اجرای فرامین حضرت ولی عصر(عج) و امام خامنه ای باشند./1313/201/ب2

ارسال نظرات