۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۷۸۵
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

امام علی و حضرت فاطمه بهترین الگوی زندگی مشترک

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی مسلمانان در زندگی مشترک و تربیت فرزند هستند، گفت: بهترین زنان امت زنان مطیع و فرمانبردار هستند، زنان نباید از شوهران خود چیزی را طلب کنند که در توان همسرانشان ‏نیست‏.
حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نصرالله صادقی چهارشنبه شب در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان، گفت: بعضی از مواقع برخی از کارها اعمال مستحب را واجب و برخی از کارها اعمال مستحب را حرام می کند.

وی ادامه داد: اگر پدر و مادر به فرزند خود بگویند نمازت را به جماعت بخوان، نماز جماعت عمل مستحب است ولی وقتی امر پدر و مادر به آن باشد عمل مستحب واجب می شود، اگر زنی همسرش به او بگوید من راضی نیستم به مسجد بروی و زن از همسرش اطاعت نکند این عمل مستحب او حرام می شود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اطاعت زن از همسر و فرزند از پدر و مادر واجب است مگر در مواردی که امر به مخالفت فرمان خدا می کنند، چنانچه زنی بدون اجازه همسرش به مراسم مذهبی یا زیارت امام رضا(ع) برود مرتکب گناه شده است و امام رضا(ع) چنین زنی را لعن می کند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: در اعمال مستحب دیگر مانند نذر کردن هم باید با اجازه شوهر از مال شوهر نذر کنید، در غیر این صورت نذر قبول نخواهد بود، رضایت و اجازه  شوهر در تمام کارها واجب است، بهترین زنان امت زنان مطیع و فرمانبردار هستند، زنان نباید از شوهران خود چیزی را طلب کنند که در توان همسرانشان نیست.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(ع) هیچگاه از حضرت علی(ع) چیزی را طلب نکردند و در زندگی بسیار قانع بودند، در مسائل زناشویی و تربیت فرزند این دو بزرگوار بهترین الگو برای مردان و زنان مسلمان هستند، در حال حاضر بسیاری از مردم از این مسأله غافل هستند و در منابع و شخصیتهای غربی به دنبال الگو و راهکار برای زندگی خود هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در تربیت فرزندان برای مسائل دینی و معنوی آنها اهمیت زیادی قائل شوید، سعی کنید از همان کودکی آنها را با محافل مذهبی و مساجد و مجالس اهل بیت (ع) مأنوس کنید ولی توجه داشته باشید که در این زمینه افراط نکنید که از دین دل زده می شوند.

حجت الاسلام صادقی گفت: حضرت زهرا(س) امام حسن مجتبی(ع) را به مسجد می فرستادند تا پای منبر پیامبر اکرم(ص) بنشینند و وقتی به خانه باز می گشتند ‏از او می خواستند تا سخنان پیامبر(ص) را برایشان بازگو کنند و سپس حضرت زهرا(س) همان سخنان را برای امیرمؤمنان(ع) بازگو ‏می کردند.‏/869/202/ب2

ارسال نظرات