۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۰۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

کم کاری در حوزه غدیر زمینه شکل گیری گروههای تکفیری را فراهم آورده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ثمره کم کاری ما در حوزه غدیر زمینه شکل گیری گروههای تکفیری مانند داعش را فراهم کرده است و هنوز نتوانستیم غدیررا خوب بشناسیم.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع اعضای مجمع پویندگان غدیر شهرستان آمل، اظهار داشت: در ایام مبارک و ارزشمندی قرار داریم که باید بهره گیری شایسته و ارزنده ای داشته باشیم.

وی افزود: نیاز است از این فرصتهای گرانقدر نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشیم که دستاوردها و برکات بسیاری همراه خود به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده اظهار داشت: ضرورت دارد اقدامات و تلاشهای خوبی صورت گیرد تا بتوانیم واقعه غدیر را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برای مردم معرفی کنیم تا زمینه شناخت درست آنان فراهم شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در ایام ارزشمند و بزرگ قرار داریم که نباید به یک گرفتن مراسم کفایت کنیم و باید مسائل و حقیقت غدیر به درستی برای آحاد مردم تبیین شود.

وی با بیان این که عید غدیر از اهمیت بسیار والایی برخوردار است، گفت: در آستانه این عید بزرگ قرار داریم و همچنان واقعه غدیر در مظلومیت قرار دارد که نباید این گونه باشد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده اظهار داشت: واقعیتها و حقیقت های غدیر باید در جامعه شناخته و شناسانده شود که ضرورت دارد با برنامه ریزی و تلاش شایسته در این مسیر گام برداشته شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ثمره کم کاری ما در حوزه غدیر زمینه شکل گیری گروههای تکفیری مانند داعش را فراهم کرده است و هنوز نتوانستیم غدیررا خوب بشناسیم.

وی ادامه داد: اگر واقعیت غدیر شناخته شود می توانستیم چنین تفکرات تکفیری را شاهد نباشیم که جنایتها و اقدامات ناشایست و نادرستی صورت می دهند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده تصریح کرد: برای ماندن غدیر سرهای بسیاری بالای دار رفته است و ضرورت دارد امروز از جان، مال و آبروی خود برای تبیین واقعیت غدیر بگذریم که دستاوردها و برکات ارزشمندی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اهتمام و توجه به واقعه غدیر باید با عزم جدی و تلاش والا صورت گیرد و باید از این مکانها شروع کنیم تا دیدگاهها و نگاهها را در جامعه منتشر کنیم.

وی اظهارداشت: وظایف مجمع پویندگان غدیر فراتر از توان است که این نام برای مجموعه شما قرار دارد و نیاز است تا در نهادینه سازی فرهنگ غدیر تلاشهای شایسته ای صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان این که زنده نگه داشتن اهداف غدیر از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این ایام فرصت مغتنمی است تا در راستای پاسداشت واقعه غدیر اهتمام ارزنده ای داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امروز نظام اسلامی در مسیر عزت و اقتدار قرار دارد، بیان داشت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی حقیقی انسان می شود.

گفتنی است، همزمان با دهه ولایت ویژه برنامه های جشن عید غدیرخم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

 

ارسال نظرات