۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۴۷۴
آیت الله صدیقی:

غدیر، عموم بشریت را به فهم مشترک می‌رساند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر بشریت بتواند پیام و فلسغه غدیر را درک کند، دیگر شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی و دیگر ممالک غیرمسلمان نخواهیم بود، چراکه غدیر می تواند عموم بشریت را به فهم مشترک برساند.
آیت الله کاظمی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در جمع نمازگزاران مسجد کریم‌ خان و هیأت راهیان عاشورا تبریز، با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت اظهار داشت: مسأله ولایت شعار نیست، بلکه جایگاه نور و خورشید است و چنانچه نسیم آن نباشد، فساد جامعه را فرا می‌گیرد.
 

وی با بیان این‌که خورشید ولایت حجتی روی زمین برای آرامش بشریت است، خاطرنشان کرد: آرامش زمین وابسته به وجود حجت خداست، اگر ولایت نباشد، آبی وجود ندارد و حیات جاری نیست؛ در حقیقت مسأله ولایت اکمال دین الهی و اتمام نعمت حق بر اهل زمین شناخته می شود.


آیت الله صدیقی با تأکید بر این‌که مسأله غدیر باید بیش از هر زمانی رونق داشته باشد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ غدیر با جاری بودن زندگی مساوی است؛ اکنون اگر بدحجابی و فساد داریم به خاطر فقدان دولت اسلامی می‌باشد، تنها شعار اسلامی بودن داده‌ایم در حالی که گاه مشاهده می شود برخی دولتمردان خود اعتقادی به اسلام و مکتب تشیع ندارد.


رئیس بنیاد بین المللی غدیر، نسبت دادن عید غدیر را به سیدها انحراف دانست و گفت: غدیر برای جهانیان است؛ اگر بشریت بتواند پیام و فلسغه غدیر را درک کند، دیگر شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی و دیگر ممالک غیرمسلمان نخواهیم بود، چراکه غدیر می تواند عموم بشریت را به فهم مشترک برساند.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم، با انتقاد از آنان که شبهه‌افکنی می کنند و همواره با طرح این سؤال که چرا ما در سوریه می‌جنگیم؟ اذهان عمومی را خدشه‌دار می کنند، اظهار داشت: در جواب این افراد باید گفت؛ کمک به جبهه مقاومت اسلامی نه تنها وظیفه مسلمانی ماست، بلکه لازمه تأمین امنیت پایدار کشور است.


وی ادامه داد: امروز با خانواده‌ی یکی از شهدای مدافع حرم آذربایجان دیداری داشتم و در آن ملاقات مادر شهید صادق عدالت اکبری گفتند: «به آقا بفرمایید بخش‌نامه‌ ممنوعیت حضور برادر شهید در سوریه دیگر چیست؟ ما حاضریم خودمان هم برویم» این بیانات یک شیرزن است.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عده‌ای برای رأی آوری با دانشگاه و ادارات کشور کاری ندارند، حکومت و دولت اگر خراب باشد، دین نمی‌ماند؛ اکنون گروه‌های وهابی در داخل کشور در کتاب‌هایشان شیعه را نجس و خونش را حلال می‌دانند، حال از دولت‌ها باید پرسید آیا در کتاب‌های دبستانی یک آیه از ولایت است؟


وی ادامه داد: دنیای کفر برای بچه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند، دولت‌ها چه می‌کنند؟ در مهدکودک‌ها آموزش رقص می‌دهند یا سرودهای مذهبی به بچه‌ها می‌آموزند؟ نباید دولت اسلامی به داد این کودکان برسد؟ دنیا می‌خواهد اخلاق و شرف ما را به یغما ببرد، آمریکا برای نفوذ آمده است./202/935/ب1

ارسال نظرات