۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۵۰۵۶۰
امام جمعه رزن:

جایگاه غدیر و امامت در جامعه به خوبی تبیین شود

امام جمعه رزن با بیان این که باید جایگاه غدیر و امامت در جامعه به خوبی تبیین شود، گفت: برخی مطالب که در رسانه ها درباره اهل بیت(ع) مطرح می شود با توجه به فرصت کم برنامه ها جایگاهی برای اثبات و جا انداختن آن وجود ندارد.
طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری، استاد حوزه علمیه استان همدان صبح امروز در مراسم جشن عید غدیر که در حسینیه امام همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه غدیر، اظهار داشت: عید غدیر از حیث منزلت و بزرگی با دیگر اعیاد تفاوتی بزرگ دارد.

وی با اشاره به روایات درباره غدیر، ابراز داشت: 119 نفر به طور مستقیم از پیامبر(ص)، روایت درباره غدیر نقل کرده اند و در 360 کتاب از کتب اهل سنت روایت شده است.

امام جمعه رزن با اشاره به زحمات دشواری که علمای سلف برای تبیین غدیر متحمل شده اند، گفت: علامه امینی و سلطان الواعظین و بسیاری از علمای شیعه در این زمینه زحمات زیادی کشیده است.

وی با بیان این که در معنا و محتوای غدیر برخی به اشتباه رفته اند، افزود: برخی در معنای ولایت زیاد مناقشه کرده اند ولی وضوح تاریخی این جریان به حدی است که نمی توان در آن تحریفی ایجاد کرد.

حجت الاسلام طاهری افزود: قطع نظر از تاریخ، اگر مناقب امام علی(ع) را مطرح کنیم بنا بر سیره عقلا خلافت از آن امام علی(ع) است، البته بسیاری از مناقب امام علی(ع) را نمی توان به صورت عمومی مطرح کرد چرا که ظرفیت افراد در این زمینه متفاوت است.

وی تصریح کرد: ابن ابی الحدید 1000 فراز از جملات قصار امام علی(ع) را در کتاب آورده است و روایت کرده است که حضرت رسول(ص) به امام علی(ع)، گفت که جمله ای درباره تو دارم که اگر بخواهم آن را بگویم مشکلی همچون عیسی ابن مریم که تا جایگاه الوهیت مردم او را بالا بردند؛ پیش می آید.

امام جمعه رزن افزود: خود امام علی(ع) هم مطالب را برای افراد مختلف تقسیم کرده است، برخی مطالب که در رسانه درباره اهل بیت(ع) مطرح می شود با توجه به فرصت کم برنامه ها جایگاهی برای اثبات و جا انداختن آن وجود ندارد.

وی گفت: فضایل و مناقب امام علی(ع) آن چنان که باید باشد در جامعه مطرح نمی شود چرا که شخصیت امام علی(ع) بسیار جذاب است و با اندکی معرفت گرایش عمیقی نسبت به آن حضرت ایجاد می شود./979/202/ب2

ارسال نظرات