۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۵۰۵۷۶
امام جمعه طبس مطرح کرد؛

لزوم انتقال پیام و محتوای غدیر به نسل‌های آینده

امام جمعه طبس با بیان اینکه پیام و محتوای غدیر را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، گفت: یکی از پیام‌های مهم غدیر بحث ولایت در تمام سطوح است و مسؤولان باید در جهت توسعه عدالت و اجرایی کردن عدالت در تمام ابعاد گام‌های موثری بردارند.
مهاجریان مقدم

حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: در اسلام عید فطر، عید قربان و عید غدیر به عنوان اعیاد رسمی شناخته می شود، غدیر با توجه به آیات قرآن از مهمترین اعیاد اسلامی است که خدا به پیامبر (ص) دستور می دهند و می‌فرمایند آنچه که به تو دستور داده‌ایم را به مردم ابلاغ کنید و اگر ابلاغ نشود رسالت چند ساله شما کم اثر می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا می‌فرمایند امروز کفار و مشرکین از اسلام مایوس می‌شوند، تصریح کرد: مسأله امامت، ولایت و جانشینی پیامبر (ص) موجب می‌شود دستورات الهی اجرایی و عملی شود و اگر این امامت، ولایت و جانشینی پیامبر (ص) نباشد دستورات خدا و قرآن اجرایی و عملی نمی‌شود.

امام جمعه طبس با بیان اینکه غدیر روز امامت و ولایت است و این روز در بین شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: اگر جامعه‌ای امروزه راهنمای مقتدر و معصومی نداشته باشد نمی‌تواند به سعادت و تعالی برسد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اینکه ولایت فقیه که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از آن بهره می‌برد ادامه همان ولایت ائمه اطهار است، افزود: امروز انقلاب اسلامی بعد از 37 سال با کمال عزت جلو می‌رود و علت داشتن انقلابی مقتدر نیز بودن رهبر و ولی فقیه است که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها انقلاب کرده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند چرا که آن رهبر ولایی را ندارند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما امروزه در مقابل غدیر حفظ پیام غدیر و رساندن پیام غدیر به آحاد جامعه است.

امام جمعه طبس گفت: اگر مسلمانان در طول یک هزار و 400 سال به مشکلات گوناگونی برخورد کردند و اگر تفرقه بین آنها به وجود آمده است به خاطر افرادی است که در جریان غدیر حضور داشتند و پیام غدیر را به نسل‌های بعدی منتقل نکردند و تنها غدیر را تعریف کردند و پیام اصلی آن را متاسفانه بعد از پیامبر (ص) به فراموشی سپردند.

 حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اینکه پیام و محتوای غدیر را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهم غدیر بحث ولایت در تمام سطوح است، مسؤولان باید در جهت توسعه عدالت و اجرایی کردن عدالت در تمام ابعاد گام‌های موثری بردارند./302/880/ب1

ارسال نظرات