۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۸۴۰
امام جمعه اردبیل:

علما پرچم داران اسلام و دینداری هستند

امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش و وظیفه مهم علما در جامعه، گفت: علما پرچم داران اسلام و دینداری هستند و اگر علما نباشند مردم به گمراهی، ضلالت و بی دینی کشیده می شوند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در مراسم تلبس جمعی از طلاب حوزه های علمیه اردبیل با بیان اینکه در عید غدیر حقیقت رهبری در جامعه اسلامی روشن شده و همه فهمیدند که جامعه اسلامی بدون رهبر و مصلح واقعی نمی‌تواند در مسیر درست و صحیح گام بردارد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از فراگیر شدن نور ولایت و تشیع در جهان همواره در واهمه و هراس هستند.

وی با اشاره به اینکه هدایت جامعه بر پایه دو رکن اصیل قرآن و عترت در مسیر شایستگی‌ها گام برمی دارد، افزود: غدیر مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امام نباشد قرائت های مختلف در جامعه اسلامی به وجود می آید و سرانجام از دل این قرائت ها، داعش متولد می شود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا پیام غدیر را که اقتدا و توسل به رهبر صالح در جامعه است، پذیرفته و بر همین پایه شایستگی مکتب الهی را به خوبی به نمایش بگذاریم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فراموشی پیام غدیر بعد از پیامبر اکرم(ص)، گفت: ظلم بزرگی که در این فراموشی اتفاق افتاد، دور شدن جامعه از اصلاح‌گری‌هایی بود که به معنای واقعی زمینه انحراف‌های بعدی را فراهم کرد به طوری که حادثه عاشورا نتیجه و خروجی انحراف از پیام غدیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود را دشمنان اصلی خط روشن ولایت در جامعه و شایستگی‌های آن برشمرد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت نظام ولایی در اوج امنیت و آرامش است و از هیچ ابرقدرتی در تبلیغ و تبیین چهره واقعی اسلام واهمه و هراسی ندارد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت سنگین علما را در سنگر تبلیغ و ارشاد حساس و خطیر اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از جلوه‌های حقیقی ولایت، حرکت امت اسلامی در مسیر صلاح و رستگاری است و هیچ کس نباید در این حرکت خدشه‌ای وارد کرده و یا بخواهد به دور از اندیشه دینی و الهی اقدامی را انجام دهد.

آیت الله عاملی با اشاره به نقش و وظیفه مهم علما در جامعه، خاطرنشان کرد: علما پرچم داران اسلام و دینداری هستند و اگر علما نباشند مردم به گمراهی، ضلالت و بی دینی کشیده می شوند.

گفتنی است؛ مراسم عمامه گذاری 33 نفر از طلاب حوزه علمیه اردبیل با حضور طلاب و روحانیان، عصر امروز در محل مسجد جامع اردبیل برگزار شد./202/937/ب1

ارسال نظرات