۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۸۴۷
استاد حوزه علمیه:

انکار امیرمؤمنان، نشان از ضعف توحیدی است

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه اگر کسی محبت امیرمومنان(ع) را در دل نداشته باشد در طریق بندگی نیست، گفت: پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را در روز غدیر جانشین و وصی خود معرفی کردند و کسی که امیرمومنان(ع) را قبول نداشته باشد در اصل منکر رسول اکرم بوده و انکار ایشان نشان از عدم زیر بنای توحیدی در شخص است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه، عصر سه شنبه در جشن عید سعید غدیر که در شهرری برگزار شد، گفت: طریق بندگی در معرفت ذات اقدس اله و معرفت به الله است.

وی افزود: اگر زیر بنای توحیدی یک انسان مشکل نداشته باشد در عالم دنیا مبتلا به آسیبها و گناه‌هان نمی‌شود.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر از توحید سخن به میان می‌آورد، بیان داشت: پیامبر(ص) در ابتدای خطبه غدیر با بیان مباحث توحیدی می‌فرماید: «بدانید که خداوند رازق است، بدانید که خداوند رب است و....»؛ نخستین قدم در بندگی معرفت به ذات اقدس اله، اقرار به رسالت پیامبرش و دیگر محبت به اهل بیت(ع) است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) را همانند کشتی نوح دانستند، گفت: اگر کسی سوار این کشتی شود نجات پیدا می‌کند و الا نابود خواهد شد و این امر نیاز به معرفت دارد تا انسان را نجات دهد؛ محبتی که در آن معرفت نباشد انسان را نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر پس از مباحث توحیدی به حقانیت رسالت خود اشاره می‌کند، ابراز کرد: رسول خدا مباحث توحیدی را در ابتدای خطبه غدیر بیان فرمودند زیرا بار ولایت حضرت علی(ع) بسیار سنگین است و هر دلی نمی‌تواند بار ولایت حضرت علی(ع) را تحمل کند مگر کسی که این حق را بپذیرد و زیر بنای توحیدی او کامل باشد.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه اگر کسی محبت امیرمومنان(ع) را در دل نداشته باشد در طریق بندگی نیست، گفت: پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را در روز غدیر جانشین و وصی خود معرفی کردند کسی که امیرمومنان(ع) را قبول نداشته باشد در اصل منکر رسول اکرم بوده و انکار پیامبر(ص) نشان از عدم زیر بنای توحیدی در شخص است.

وی با بیان اینکه امیرمومنان(ع) صراط مستقیم است، تصریح کرد: آیات بسیاری در قرآن به روایت شیعه و سنی در شان امیرمومنان(ع) نازل شده است، پیامبر(ص) فرمودند: امیرمومنان تنها لقب حضرت علی(ع) است و حرام است این لقب بر کسی دیگر اطلاق شود همچنین در جای دیگر ایشان فرمودند: ملعون است کسی که ولایت حضرت علی(ع) را نپذیرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: امروز هر چه دین اسلام دارد از بلندگوی غدیر است اگر غدیر نبود دین از بین رفته بود و اگر غدیر باقی ماند به سبب گودی قتلگاه کربلا است./202/813/ب1

ارسال نظرات