۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۱۴۱۸
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

تحریف وقایع 8 سال دفاع مقدس از اهداف شوم دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تلاش دشمنان کشور ضربه زدن به هویت ملی و تحریف و یا بازگو نکردن خاطرات و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در یک مقطع تاریخی کشور کشور، جوانانی بودند که به خوبی از شرایط و وضعیت کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی آگاهی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این برهه زمانی جنگ تحمیلی از سوی صدام به کشور تحمیل شد، اضافه کرد:  در این میان جوانان کشور برای حفظ انقلاب اسلامی در جبهه حاضر می‌شدند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر تبیین تاریخ دفاع مقدس به نسل امروزی اضافه کرد: هم اکنون همه تلاش دشمن، ضربه زدن به هویت ملی کشور و تحریف و یا بازگو نکردن خاطرات رشادت مردی‌های هشت سال دفاع مقدس است که باید در این وضعیت هشیار بوده و فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی در جامعه ترویج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر صدام و رژیم بعثی عراق به ایران حمله کرده بود، اما ابر قدرت‌های شرق و غرب بودند که صدام را حمایت می‎کردند، گفت: دشمنان نظام و انقلاب در این برهه زمانی از هیچ کاری دریغ نکرده و با استفاده از هواپیماهای جاسوسی، ترور نخبگان ملی، کشتار مردم بی‌گناه در شهرهای مرزی و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی و به راه انداختن جنگ‌های قومیتی در تلاش برای ضربه زدن به کشور بودند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط سختی با فرامین امام راحل و تشکیل بسیج مردمی و اتحاد نیروهای مسلح همگی به دفاع از انقلاب اسلامی وارد جبهه‌های نبرد شدند، گفت: در شرایطی که صدام رویای تصرف سه روزه کشور را داشت، رزمندگان اسلام با مقاومت بیش از 30 روز نیروهای دشمن را پشت درهای ورود به خرمشهر متوقف کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه حمله به کشور ایران چیزی جز خاری و ذلت برای صدام نداشت، تصریح کرد: هم اکنون 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران به اوج قدرت رسیده و در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده است.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار کرد: از فردا مدارس باز و فصل تحصیل علم آغاز می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، افزود: در این مسیر لازم است خانواده‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با مراکز آموزشی داشته باشند و در این راه احساس تکلیف کنند.

وی همچنین به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری برای اجرای هرچه بهتر سرشماری مردم باید هر اطلاعاتی که لازم است دقیقا در اختیار دستگاهای آماری قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه ضمن گرامیداشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: سرداران و فرماندهان غیور ملی یکی از نشان‌های پرافتخار ملت ایران محسوب می‌شوند که همواره نام و خاطر آنها در قلب ملت ایران ثبت شده است./102/927/ب1

ارسال نظرات