۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۰۱۷
استاد حوزه علمیه:

علم و اخلاق از واجبات کار تبلیغی محسوب می شود

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که علم و اخلاق از واجبات کار تبلیغی محسوب می شوند، گفت: کسانی که از علم بالایی برخوردار هستند، بدانند زکات این علم، نشر آن به مردم است.
تبلیغ

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: بالاترین کار برای ائمه در روی زمین تبلیغ بوده که اهل بیت حتی با سخت ترین حکومتی که در زمان آن ها بود، امر تبلیغ را فرموش نکردند.

وی افزود: کار تبلیغ در جامعه، درهای رحمت را بر روی مسلمان باز می کند زیرا کار تبلیغ کار اهل بیت و رساندن حکم خدا به مردم است که در این صورت خدا مسلمانان را در این کار تشویق و امر کرده است.

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که هدف طلبگی می تواند تبلیغ باشد، ابراز داشت: مقدمه کار تبلیغی، علم و اخلاق بوده و طلبه ای که از علم و اخلاق خوبی برخوردار نیست، نباید به سمت کار تبلیغی برود.

وی بیان داشت: مردم امروزه افزون بر علم یک روحانی به رفتار و گفتار او توجه خاصی را دارند که اگر یک روحانی اخلاق خوبی را نداشته باشد ولی از علم بالایی برخوردار بوده، بازهم باید اخلاق خود را درست کند تا به کار تبلیغی مشغول شود.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که علم و اخلاق از واجبات کار تبلیغی محسوب می شود، ادامه داد: کسانی که از علم بالایی برخوردار بوده، بدانند زکات این علم، نشر آن به مردم بوده تا بتوانند کار طلبگی خود را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب بخل علمی نداشته باشند که علمی را یاد بگیرند ولی آن را به مردم نرسانند چون در این صورت نمی توانند هدف طلبگی خود را به پایان برسانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که کسانی که توانایی تبلیع دارند، بر آن ها واجب است که به سمت تبلیغ دین خدا بروند، اظهار داشت: برای کار تبلیغی مطرح کردن سن کاری بی فایده بوده و هر طلبه ای که از جهت علم و اخلاق به درجه ای رسید باید کار تبلیغی خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: همه مبلغان دین خدا بدانند که مردم به اخلاق و رفتار آن ها نگاه می کنند و سعی کنند در امر تبلیغ متوجه رفتار و کردار خود باشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات