۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۲۲۰
کواکبیان در صحن علنی:

وزارت کشور سریعتر لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وزارت کشور خواست با توجه به فرصت کم باقیمانده تا انتخابات هرچه سریعتر نسبت به ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس اقدام کند.
کواکبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز چهارشنبه هفتم مهرماه در نطق خود، گفت: کمتر از 8 ماه به انتخابات‌های سال 96 باقی مانده است، بر همین اساس انتظار داریم تمام دستگاه‌های مرتبط با این موضوع و حتی احزاب و ستادها تلاش کنند تا انتخاباتی با شکوه را برگزار کنیم.

وی افزود: اگر وزارت کشور بنا دارد لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند، بهتر است زودتر این کار را انجام دهد، زیرا فرصت چندانی تا انتخابات باقی نمانده است.

کواکبیان تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان از مقام معظم رهبری کمال تشکر را داریم که نصایح دلسوزانه خودشان را مطرح نمودند. از قوه قضاییه نیز انتظار داریم که محاکمه کسانی را که در دولت قبل کشور را به ورطه نابودی کشاندند را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا مدت‌ها است که ما مجبور هستیم در این خصوص نامه‌های متعددی را به این قوه ارسال کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با پرداختن به موضوع مفاسد اقتصادی، عنوان داشت: بنده معتقد هستم که مجلس می‌تواند جلوی موضوع فساد سیستماتیک را بگیرد. امروز شاهد هستیم که خبرنگاری که موضوع املاک شهرداری را علنی کرده بود با حکم اقدام علیه امنیت کشور مواجه شده است، سوال اینجا است که مگر شهرداری نهاد امنیتی است که این گونه احکام صادر می‌شود؟

وی با اشاره به ایام محرم، گفت: همواره رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند که نباید مراسم و مجالس مذهبی سیاسی و حزبی شوند، بر همین اساس از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم که به هیئات مذهبی نظارت بیشتری کند، زیرا بعضا مشاهده می‌شود که در برخی از این مراسمات به شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی توهین می‌شود.

کواکبیان در پایان با پرداختن به موضوع سیاست خارجه، گفت: وزارت خارجه باید در منطقه به نحوی عمل کند که منافع ملی ما ارتقا پیدا کند، در همین خصوص نیز بسیار اهمیت دارد که موضوع تعامل با کشور پاکستان نیز مدنظر قرار بگیرد./856/پ202/ج

ارسال نظرات