۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۲۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام 120 روحانی مبلغ به مساجد اسفراین، برگزاری 50 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته امر به معروف و اعزام 11 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به مناطق سابق عملیاتی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: 120 روحانی مبلغ از قم و مشهد همزمان با آغاز دهه اول محرم به مناطق مختلف این شهرستان خراسان شمالی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امسال برای برگزاری آئین‌های دهه اول محرم دو رویکرد ویژه ‌برنامه‌ریزی شده است، افزود: رویکرد اول با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و همسو شدن حوزه تبلیغ برای طرح آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش آن و رویکرد دوم با محوریت خانواده و استفاده از میهمانان خارجی تازه‌مسلمان و روانشناسان کشوری در مسجد امام خمینی و مهدیه اسفراین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اعزام روحانیان به تمام هیأتها، مساجد شهری و روستایی و مناطق عشایری که درخواست روحانی برای دهه اول محرم داشته‌اند گفت: امسال مبلغینی نیز به مدارس شهرستان اسفراین برای دهه اول محرم اعزام شده‌اند.

50 برنامه فرهنگی در هفته امر به معروف در خراسان شمالی اجرا می‌شود

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری 50 برنامه فرهنگی همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: اجرای نمایش، برگزاری همایش‌های فرهنگی، تعزیه‌خوانی و رونمایی از کتاب مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر این اداره است.

وی اظهار کرد: همایش نوگلان حسینی، مسابقه عکس عاشورایی، رونمایی کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات سخنرانی (دعوت سخنرانان) در مساجد در ایام محرم و صفر، تجلیل از خادمان حسینی پیرغلامان، همایش تعزیه‌خوانی، افتتاح کانون و کتابخانه با نام امام حسین (ع) و عاشورا، همایش شیرخواران حسینی و مسابقه کتاب‌خوانی فرهنگ عاشورا از اهم برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

فرخنده فضاسازی محیطی اداره و مجتمع‌های فرهنگی، هنری شهرستان‌ها، استفاده از سخنان ائمه اطهار (ع) و مقام معظم رهبری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سربرگ مکاتبات اداری را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: اهدای کتاب به مؤسسات قرآن و عترت، برگزاری کلاس آموزشی احکام ویژه بانوان، مسابقه نقاشی کودک و نوجوان، محوریت قرار دادن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کارگاه‌های شعر و داستان را ازجمله برنامه‌های دیگر هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر است.

11 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند

سرهنگ محمدرضا شجاع، معاون اجرایی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: 10 هزار و 942 دانش‌آموز این استان در دو مرحله با 248 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: مرحله اول این اعزام از سیزدهم تا بیست و سوم مهرماه سال جاری و مرحله دوم این اعزام هم از اول دی‌ماه تا شانزدهم فروردین سال آینده در قالب 232 کاروان به مناطق عملیاتی انجام می‌گیرد.

سرهنگ شجاع با بیان اینکه این اعزام‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ترویج نیروی ارزشی و متعهد برای اعتلای اهداف و همچنین آرمان‌های انقلاب اسلامی جزء مهم‌ترین و در اولویت‌ترین اهداف راهیان نور است.

دفاع مقدس تابلوی تمام نمای محرم و عاشورا است

حجت‌الاسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس تابلو تمام نمای محرم و عاشورا و دفاع رزمندگان از ارزش‌ها الگو گرفته از مکتب عاشورا است.

وی اظهار داشت: شهدا پرورش‌یافته منبرهای محرم و صفر بودند و سلوک و رفتارشان هم عاشورایی و حسینی بود.

حجت‌الاسلام عزیزی با نقل خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: رهبر انقلاب بر عرضه محتوای زندگی شهدا در حوزه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی خانوادگی به نسل جوان تأکید دارند و این امر باید در دستور کار متولیان تبیین فرهنگ اسلامی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: لحظه‌لحظه حضور رزمندگان در جبهه سرشار از معنویت و عملیاتی کردن فضیلت‌های اخلاقی بود که نباید در همان فضا باقی بمانند و به جامعه هم باید سرایت کند./9314/303/ب2

ارسال نظرات