۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۳۰۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

ولایت‌مداری منحصر در زمان و مکان خاصی نیست

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: در دوران غیبت کبری نیز دفاع از ولایت فقیه، دفاع از حضرت ولی‌عصر(عج) محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین جواد باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد باقری بنابی، استاد حوزه های علمیه آذربایجان امروز در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه بناب با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دشمنان و یزیدیان نظام، انحراف در اعتقادات اصیل مکتب عاشورا است.

وی با بیان این‌که رسانه‌های غربی و شبکه‌های مجازی روزانه هزاران شبهه علیه قیام حسینی منتشر می‌کنند، خاطرنشان کرد: تشیع لندنی و وهابیت آمریکایی از هیچ تلاشی برای راه‌اندازی جنگ مذهبی در کشورهای اسلامی فروگذار نیست، امروز وظیفه طلاب علوم دینی آشنایی با نهضت عاشورا و آمادگی برای پاسخگویی به شبهات و سؤالات نسل جوان است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ارزش علم آموزی؛ عمل به دانسته‌ها و نشر آن است، اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانید؛ بایستی ابتدا به آموخته‌های خود عامل باشید، سپس مردم را به دین و ارزش های الهی دعوت کنید، در این صورت نفوذ کلان نیز بالا خواهد رفت.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که سیره اهل بیت عصمت و طهارت بهترین الگو برای طلاب علوم دینی به شمار می رود، گفت: طلبه باید به فکر نشر معارف دینی باشد، ولو در جمع های کوچک و چند نفره، باید از هر فرصتی برای بیان احادیث ائمه اطهار(ع) و معارف قرآنی بهره جوئید.

وی خواستار مطالعه کتاب «سیره پیشوایان» از سوی طلاب علوم دینی برای دفاع از شأن و جایگاه ولایت و امامت شد و ادامه داد: بخش اعظمی از توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع به تخریب نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی ایران معطوف شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان با بیان این‌که دفاع از ولایت را باید از حضرت زینب(س) آموخت، تصریح کرد: ولایت‌مداری منحصر در زمان و مکان خاص نیست، بایستی در هر حال مدافع سرسخت ولایت باشیم، در دوران غیبت کبری نیز دفاع از ولایت فقیه، دفاع از حضرت ولی‌عصر(عج) محسوب می شود./935/202/ب3

 

ارسال نظرات