۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۹۰۲
حجت الاسلام کاملی فر:

تضعیف نظام اسلامی از بزرگترین منکرات است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: تضعیف نظام اسلامی از بزرگترین منکرات است و حمایت و تقویت آن بالاترین معروف، از این رو همه باید ملتزم به تقویت نظام باشند.
حجت الاسلام کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، صبح امروز در گردهمایی تخصصی شوراهای امر به معروف ادارات و سازمان های آذربایجان شرقی، عاشورا و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را حرکتی برای صیانت از دین و دینداری دانست و اظهار داست: قیام حسینی در واقع امر برای احیای دین و حفظ سنت نبی اسلام(ص) و فرايض اسلامی بود.

وی دفاع از اسلام را بر اساس آموزه های دینی بزرگترین معروف خواند و افزود: این آموزه آموخت که لازم است همگان نسبت به دین و فرائض آن اهتمام ورزند، قیام امام حسین(ع) برای احیای شعائر دینی بود چرا که آرام آرام در محیط اسلامی ارزشها تجزیه و فراموش می شد و بدعتها در دین پدیدار می گشت.

حجت الاسلام کاملی فر با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه را عامل حفظ و صیانت از دیگر فرائض اسلامی دانست و ابراز داشت: تضعیف نظام اسلامی از بزرگترین منکرات است و حمایت و تقویت آن بالاترین معروف است، از این رو همه باید ملتزم به تقویت نظام و در مقابل منکر بزرگ یعنی تعضیف نظام باشند.

وی با اشاره به ویژگیهای یک جامعه ایده آل و مناسب، تصریح کرد: جامعه ایده آل بر اساس فضیلت تقوا و عدالت طرح ریزی و ایجاد می شود، جامعه ما به برکات ائمه اطهار(ع) بر محور فضیلت و تقوا بنا نهاده شده است و سبک زندگی مردم بر آموزه های اسلامی طرح ریزی شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر و تبدیل سبک زندگی اسلامی ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد:‌ امروز دشمنان با ابزارهای رسانه ای خود به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند، نباید اجازه داد تا این دارایی عظیم و ارزشهای دینی و الهی به دست دشمنان در جامعه اسلامی و الهی کمرنگ شود.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای رفاه زدگی و دنیا طلبی مردم، ادامه داد: دشمنان اسلام امروز با استفاده از ابزارهای رسانه ای همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی تلاش دارند زندگی اسلامی را به سمت رفاه طلبی و دنیا طلبی سوق دهند تا بتوانند به منافع خود برسند.

حجت الاسلام کاملی فر با اشاره به هدف اساسی جریان کربلا، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که هدف اساسی حضرت اباعبدالله(ع) برای احیای فرائض دینی و ارزشهای اسلامی بود باید در جامعه ترویج یابد و در ابعاد مختلف اجتماعی به صحنه عمل بیاید، نباید اجازه داد تا با فراموشی این فریضه جامعه درون تهی از ارزشها شود.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با نفوذ در عقاید و اعتقادات مردم دین و ارزشها را در نگاه مردم کم ارزش جلوه دهد، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند، همین مکتب عاشورا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر سلاح این مبارزه است.

ابوالفتح ابراهیمی، رییس مدیریت واحدهای تولیدی و صنعتی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه قانون حمایت از آمران از ابتدای امسال ابلاغ شده است، از اختصاص شعبه ای ویژه در دادگستری استان برای رسیدگی به مشکلات این حوزه خبر داد.

وی با اشاره به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد:‌ تولید مطلوب و اراءه محصولات با کیفیت و دوری از کم فروشی در واحدهای تولیدی و صنعتی از مصادیق معروف است، همچنین پرهیز از ضایعات کم برای مصرف صحیح و صرفه جویی از دیگر مصادیق معروف در این واحدها است که باید رعایت شود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات