۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۹۹۲
سرلشکر صفوی مطرح کرد؛

از تاثیر شخصیت آیت الله مدنی در شهید همدانی تا عملیات های مستشاری در سوریه

سرلشکر صفوی گفت: رابطه عمیق این شهید بزرگوار با شهید مدنی به عنوان استاد و شاگرد و ارتباطش لا روحانیت سبب سجایای اخلاقی ویژه این شهید بزرگوار بود.
سرلشکر رحیم صفوی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا امروز در مراسم ساگرد شهید حسین همدانی که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، تصریح کرد: عملیات های غیرممکن در جنگ تحمیلی به جز با غیرت و ایمان راسخ فتح شدنی نبودند که با تدبیر و رهنمودهای امام راحل انجام شدند.

وی با اشاره به نقش روحانیت و مجالس مذهبی در تعیین مسیر برای جوانان، خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت تمام قدرت ما در جنگ تحمیلی و در مقابله با مشکلات برگرفته از نهضت عاشورا است و اگر تاسوعا و عاشورا نبود، انقلاب شکل نمی گرفت.

سردار صفوی با اشاره به لزوم معرفی شهدا به نسل جوان و تبیین اندیشه آنها در جامعه گفت: امروز آشنا کردن نسل جوان با اندیشه ها و آرمان های شهدا بایددر اولویت امور قرار گیرد.

وی حضور جمعیت بیش از 20 میلیون نفر را در مراسم اربعین حسینی نشان از صدور انقلاب در کشورهای منطقه دانست و افزود: به برکت انقلاب مراسم اربعین هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار می شود.

مشاور عالی رهبر انقلاب داشتن ایمان همراه با عقل را نشان از ایمان افراد دانست و گفت: شهید حاج حسین همدانی با قرآن و اهل بیت(ع) رابطه عمیقی داشت به گونه ای که این ارتباط در رفتارش متجلی بود.

وی با اشاره به رابطه شهید همدانی با آیت الله مدنی و روحانیت ابراز داشت: رابطه عمیق این شهید بزرگوار با شهید مدنی به عنوان استاد و شاگرد و ارتباطش لا روحانیت سبب سجایای اخلاقی ویژه این شهید بزرگوار بود.

صفوی پرهیز از دنیا طلبی را ویژگی شهید همدانی توصیف کرد و گفت: از ویژگی های بارز شهید همدانی خاکی بودن، بی اعتنایی به مناصب دنیوی و افتادگی بود به گونه ای که هرگز خود را نسبت به دیگران برتر نمی دید.

وی به فعالیت های انقلابی این شهید بزرگوار پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: روحیه حسینی او  سبب شد که هیچ گاه سلاح جهاد سخت و نرم را بر زمین نگذارد و امور دنیوی مانعی برای او نبود.

صفوی با اشاره به حضور شهید همدانی در جبهه های غرب و جنون ابراز داشت: حضور موثر ایشان در بیشتر عملیات ها از جمله بیت المقدس و فتح المبین انکار ناشدنی است.

وی با بیان این که شهید همدانی در مقابله با فتنه 88 تعیین کننده بود گفت: بصیرت عاشورایی این شهید بزرگوار در عرصه ای مختلف از پیش از انقلاب تا عملیات های مستشاری در سوریه سبب شده تا فیض شهادت نصیب او شود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با توجه به شرایط منطقه تاکید کرد: کشورهای استکباری در پی آن هستند تا با ایجاد موج مسلمان کشی در منطقه راه را برای استعمار خود گشوده و امنتیت منطقه را از بین ببرند که تا حدی موفق بوده اند.

وی از شهادت بیش از 300 هزار نفر از مردم سوریه خبر داد و گفت: کشورهای غربی با به راه انداختن جنگ نیابتی با پول کشورهایی نظیر عربستان و قطر در پی آن هستند که با کمترین هزینه نسل مسلمانان را مورد مخاطره قرار دهند.

صفوی در ادامه خاطر نشان کرد: امریکا در منطقه به دنبال راه اندازی خاورمیانه جدیدی بود که در این زمینه موفق نشد و در زمینه تقویت نیروهای تکفیری در منطقه هم با بن بست مواجه شده اند./979/پ201/ج

ارسال نظرات