۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۱۴۳
امام جمعه بیرجند:

نباید در ماه محرم به ارزش‌های دینی بی توجهی شود

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نباید در ماه محرم به ارزش‌های دینی بی توجهی شود، گفت: امام حسین(ع) در مقابل تمام ظلم‌ها، ستم‌ها و تحقیرها نه گفتند و برای امربه معروف و نهی ازمنکر قیام کردند.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یارانشان معبد عشق را در کربلا به وجود آوردند و اگر این کربلا نبود بشریت امروز چیزی را برای ارائه کردن نداشت.

وی با بیان اینکه نباید در ماه محرم به ارزش‌های دینی بی توجهی شود، گفت: امام حسین(ع) در مقابل تمام ظلم‌ها، ستم‌ها و تحقیرها نه گفتند و برای امربه معروف و نهی ازمنکر قیام کردند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران انفجار نوری بود که به نام امام حسین(ع) به وجود آمد، افزود: امروزه بیش از 300 هزار نفر در سوریه با سیاست‌های استعمار و استکبار کشته شدند بنابراین باید ما امروز قدر نظام، انقلاب و شهدا را بدانیم و باید به حق عمل شود و جامعه‌ای حق محور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: باید تلاش کنیم به اقیانوس ملکوتیت برسیم، متاسفانه امروز برخی به نام امام حسین(ع) و به کام یزیدیان عمل می‌کنند.

وی به سالروز شهادت سردار حسین همدانی به دست تروریست‌های داعش در سوریه اشاره کرد و بیان داشت: سردار همدانی جان خود را برای دفاع از حریم ولایت و نظام و برای دفاع از حرم زینب(س) فدا کرد و ما نیز در برابر خون شهیدان مسؤولیت داریم.

امام جمعه بیرجند 17 مهر روز جهانی کودک را مورد توجه قرار داد و افزود: کودکان و فرزندان تمام هستی پدر و مادر و هدیه‌های ناب الهی هستند و باید در فرزندان خود را بدانیم، در جامعه ولایی و اسلامی حرمت کودکان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی خاطرنشان کرد: جوانان ما امروزه در جامعه دچار مشکلات بسیاری هستند که یکی از دلایل مشکلات جوانان ناشی از بی توجهی‌ها است که در خانواده‌ها وجود دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از موضوعات مهم جامعه دانست و اظهار کرد: از 609 دشتی که در کشور وجود دارد 370 دشت ممنوعه اعلام شده است یعنی آبی قابل برداشتن نیست و آب ندارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کشاورزی 90 درصد از آب را مصرف می‌کند اما فقط 15 درصد از اقتصاد ما را تامین می‌کند، افزود: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم برای شستن خودرو از آب آشامیدنی استفاده نکنند چرا که با کمبود شدید آب مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: بحران‌های آینده کشور رکود، فساد سیستمی و آب است که باید با کمک همدیگر این بحران‌ها را برطرف کنیم، متاسفانه با این روند باید شاهد ویرانه شدن کشور تا 10 سال آینده باشیم.

وی عنوان کرد: مصرف آب باید در خانواده‌ها کاهش پیدا کند و جلوی اسراف آب را بگیریم چرا که این آب مانند طلا برای ما ارزشمند و گران است./201/880/ب1

ارسال نظرات