۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۳۲۶
مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم:

اقامه نماز ظهر عاشورا اولویت هیأت‌های عزاداری باشد

خامه یار با بیان این که ستاد اقامه نماز قم با همکاری سایر ارگان های دولتی مقدمات اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا را فراهم کرده است، گفت: در ظهر عاشورا و تاسوعا 20 روحانی در سطح شهر در کنار ایستگاه های خدماتی شهرداری مستقر خواهند شد تا نماز جماعت را برپا کنند.
خامه یار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار، مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم، پیش از ظهر امروز در میان خبرنگاران با بیان این که نماز ظهر عاشورا باید نماد فرنگ سازی نماز در جامعه و اولویت اول عزاداران و هیأت های مذهبی باشد، ابراز داشت: در شورای اقامه نماز قرار بر این شد که حدود 300 یاور نماز در روز تاسوعا و عاشورا به کار گرفته شوند و مقدمات لازم برای اقامه نماز را انجام دهند.

وی افزود: در ظهر تاسوعا و عاشورا مدارس علمی و مدارس آموزش و پرورش در مسیر راهپیمایی در اختیار خواهران قرار خواهد گرفت است تا برای تأمین سرویس بهداشتی و تجدید وضو با مشکل مواجه نشوند و همچنین برای نماز جماعت خواهران صحن های فاطمی و جوادالائمه و شبستان نجمه خاتون در اختیار خواهران خواهد بود.

خامه یار با بیان این که بیش از 5 هزار زیر انداز و 10 هزار مهر برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا تهیه شده است، افزود: در راستای فرهنگ سازی نماز با هیأت های مذهبی همانگ شده است که در هنگام اذان همگی هیأت ها اذان بگویند و در نماز جماعت شرکت داشته باشند.

وی ابراز داشت: 20 روحانی در کنار ایستگاه های خدمات شهرداری مستقر خواهند شد تا در مسیر هایی که اتصال نماز جماعت با حرم ممکن نیست به اقامه نماز بپردازند و همچنین تمام امامزادگان و مساجر شهر هم نماز جماعت را برگزار خواهند کرد.

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: ایستگاه های صلواتی در طول مسیر هیأت ها تعهد کرده اند که در هنگام نماز پذیرایی را تعطیل کنند و به پخش اذان و مهیا کردن شرایط برگزاری نماز بپردازند؛ همچنین در پایگاه های انتقال خون و نیروهای خدمات شهری نماز جماعت بر پا خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به گزارش عملکرد خود در ستاد اقامه نماز پرداخت و گفت: از ابتدای ورود من به ستاد اقامه نماز 10 نمازخانه بین راهی و بیش از صد چشمه بهداشتی اضافه شده است و همچنین دو مسجد بین راهی که تعطیل شد بود احیا و یک نماز خانه در جاده گرمسار تأسیس شده است.

خامه یار با بیان این که استانداری قم رتبه یک استانداری های کشور در زمینه برگزاری نماز را به دست آورده است، ابراز داشت: در تمام دستگاه های دولتی نسبت به نماز کارهای ویژه ای انجام شده است و قرار است که به وسیله سیستم جدیدی که تهیه شده است در 200 مکان در شهر به صورت یک نوا اذان پخش شود.

وی به برگزاری نماز در تمام مدارس و در کارخانه جات بزرگ شهرک صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: ما بانک اطلاعات مساجد را تشکیل و نزدیک به 80 درصد کار را انجام داده ایم و بیش از 850 مسجد را به صورت جامع با تمام جوانب آمار گیری کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت مساجد در ترویج امور فرهنگی به خوبی استفاده کنیم./843/پ202/س

ارسال نظرات