۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۴۲۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

دنیا طلبی و هواپرستی سرآغاز فتنه 88

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در زمان فتنه تشخیص حق و باطل بسیار سخت است، گفت: رهبر معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانیهای مختلف خود فتنه 88 را یادآور می‌شوند و دلیل این مهم آن است که در زمان فتنه تشخیص حق و باطل برای انسان بسیار سخت است، عامل این فتنه‌ها هواپرستی است.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور شامگاه امروز 17 مهرماه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه اطاعت از شیطان یکی از مهم ترین دلایل شهادت امام حسین(ع) بود، گفت: سیدبن طاووس در عمل چهاردهم از اعمال حرم سیداشهدا(ع)، در کتاب گرانسنگ مفاتیح الجنان چنین نقل می‌کند «فَقَتَلُوهُ بِالْعَمْدِ الْمُعْتَمَدِ قَتَلُوهُ عَلَى الْإِیمَانِ وَ أَطَاعُوا فِی قَتْلِهِ الشَّیْطَانَ وَ لَمْ یُرَاقِبُوا فِیهِ الرَّحْمَنَ».

وی برنامه‌های شیطان را تنها برای نابودی انسان بیان کرد و اظهار داشت: شیطان برای انحراف انسان دست به هر عملی می‌زند و یکی از آن نمونه‌ها ایجاد دغدغه‌های ذهنی در راستای فراموشی اعمال نیکو و حسن و یادآوری و ترقیب به انجام اعمال زشت و قبیح است.

حجت الاسلام کاردان در ادامه با اشاره به اینکه شیطان یاد خدا را از ذهن انسان دور و افکار پلید را در افکار او زینت می‌دهد، ابراز کرد: توجه به ظواهر دنیوی انسان را از انجام اعمال اخروی دور می‌سازد در روایات بسیاری ذکر شده که والدین در آخر الزمان به سبب سستی اعتقادات فرزندانشان جهنمی می‌شوند.

این خطیب مشهور هواپرستی را از دیگر برنامه‌های شیطان برشمرد و گفت: هواپرستی انسان را از وصول به کمال باز می‌دارد و به قعر ذلالت و گمراهی هدایت می‌کند، نمونه بارز آن اشقیای کربلایند که برخی از آنان در کنار پیامبر(ص) برای صیانت از اسلام شمشیر زده بودند اما هواپرستی و دنیا طلبی آنان را به جایی رساند که در کربلا شمشیرشان را برای نابودی فرزند پیامبر(ص) یعنی اسلام ناب محمدی بالا بردند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در زمان فتنه تشخیص حق و باطل بسیار سخت است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانیهای مختلف خود فتنه 88 را یاد آور می‌شوند و دلیل این مهم آن است که در زمان فتنه تشخیص حق و باطل برای انسان بسیار سخت است و عامل این فتنه‌ها هواپرستی است.

حجت الاسلام کاران با اشاره به اینکه بدعت در دین سبب افزایش فسق و جور در جامعه اسلامی می‌شود، اظهار داشت: عدم انجام امر به معروف و نهی از منکر سبب تسلط شیطان و دشمنان بر انسان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشندگی توفیقات انسان را افزایش و خداوند از انسان راضی می‌شود اما برنامه شیطان آن است که اراده انسان را در این امر خطیر کم و این عمل عظیم را در نظر او حقیر جلوه دهد./813/201/ب2

ارسال نظرات