۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۸۲۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خیر دنیا و آخرت از امام حسین سرچشمه می‌گیرد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امام حسین(ع) راه توحید و معاد است و همه جاده‌های خیر دنیا و آخرت از ایشان سرچشمه می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: تفکر و تدبر در سوگندهای قرآن کریم راهگشای بسیاری از حقایق و وقایع در عالم است.

وی افزود: این سوگندها که گاهی قسم به عناصر و مخلوقات جهان هستی است راه توحید را به سوی قلب انسان باز می‌کند همچنین سبب زدودن شرک از قلوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: درک درست سوگندهای قرآنی راه درست عبادت کردن را برای انسان باز و درهای علوم طبیعی و جهان بینی برای او گشوده می‌شود، انسان با تدبر در سوگندهای قرآنی آدم، دانشمند و با فضیلت می‌شود و مورد احترام خداوند متعال قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند یار و یاور کسانی است که خود را از هجوم خطرات دنیوی و اخروی محفوظ می‌دارند، گفت: خداوند جلوه هدایت را در دل او روشن و محبت ایمانی را نصیب او می‌کند و این آثار تدبر در مفهوم آیات الهی است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه آیات الهی مصداقهای مختلفی دارد، گفت: یکی از مصداقهای انسانهای متقی امیرمومنان(ع) است ایشان در نهج البلاغه خطبه‌ای در وصف متقین بیان می‌کند که آن صفات به صورت اتم و اکمل در وجود نازنین ایشان وجود داشته است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به دو قسم از سوگندهای قرآنی، عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده: قسم به پدر و قسم به پسرش؛ این آیه مصداق بسیاری دارد اما مصداق اتم و اکمل آن شامل امام حسین(ع) و فرزندش حضرت علی اکبر(ع) می‌شود امام صادق(ع) فرمودند: از بدو تولد تا زمان شهادت یک لحظه ایشان از یاد خدا جدا نشد.

این خطیب مشهور ادامه داد: امیر مومنان(ع) فرمودند: اگر پای نجات شما انسانها نبود هرگز ما از عالم نور به این عالم دنیا نمی‌آمدیم؛ امام حسین(ع) راه توحید و معاد است همه جاده‌های خیر دنیا و آخرت از او سرچشمه می‌گیرد و حضرت علی اکبر(ع) بالاترین احسان به پدر و مادر است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) تمامی وقایع کربلا و شهادت امام حسین(ع) را خبر داد و برای مظلومیت او روضه خواند و به حضرت زهرا(س) فرمود: یا فاطمه جان زنان امت من برای زینب تو و دختران حسین گریه ‌می‌کنند و مردان امت من برای حسین و عباس گریه خواهند کرد تا روز قیامت، زمانی هم که قیامت برپا شد تو زنان گریه‌کن را شفاعت می‌کنی و من مردان گریه کن را شفاعت خواهم کرد./202/813/ب1

ارسال نظرات