۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۵۴۸۵۱
حجت الاسلام زائری:

حضرت عباس قوام نهضت امام حسین بود

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: سیدالشهدا که سفینه نجات است مسیر سوار شدن بر کشتی نجات خود را قمر بنی‌هاشم(ع) معرفی می‌کنند، آنچه از سوی حضرت عباس(ع) به ما می‌رسد بری آمادگی عاشورا و رسیدن به امام حسین(ع) است.
زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه بعدازظهر امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد با اشاره به اینکه باید از عاشورا درس بگیریم و در بسیاری از اتفاقات که برای ما در زندگی می‌افتد آن را استفاده کنیم، اظهار داشت: یکی از مسیرهایی که در زندگی ما را کمک می‌کند از نگاه حضرت عباس(ع) صورت می‌گیرد، حضرت عباس(ع) در اصل باب الحسین(ع) است.

وی ادامه داد: سیدالشهدا که سفینه نجات است مسیر سوار شدن بر کشتی نجات خود را قمر بنی‌هاشم(ع) معرفی می‌کنند، آنچه از سوی حضرت عباس(ع) به ما می‌رسد بری آمادگی عاشورا و رسیدن به امام حسین(ع) است، البته درک و فهم ما برای جایگاه حضرت عباس(ع) بسیار کم است.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه تاکید کرد: خیلی از تحولات و درک مقامات معنوی را علما در حرم قمر بنی‌هاشم(ع) گرفته‌اند، همانگونه که سید‌الشهدا برای تمام دنیا برای هدایت‌گری آورده شده است حضرت عباس(ع) هم همین شرایط را دارد در اصل برای ورود به وادی امام حسین(ع) باید از درب حضرت عباس(ع) وارد شد.

حجت الاسلام زائری افزود: حتی افرادی هم که سواد خاصی ندارند به درگاه قمر بنی‌هاشم(ع) می‌روند و دست پر باز می‌گردند، حضرت عباس(ع) قوام نهضت امام حسین(ع) بود، امانت‌داری یکی از خصوصیات بارز حضرت عباس(ع) است.

وی یادآور شد: حضرت عباس(ع) خیلی سعی کرد در عاشورا امانتی خود را بیاورد، سه‌بار در عاشورا نا‌امیدی وارد شد، یکی از این لحظه‌ها زمانی است که حضرت عباس(ع) از امام حسین(ع) درخواست کرد که به میدان برود چون دیگر تحمل نداشت و آنجایی که به اذن امام حسین(ع) برای آب رفت به هنگام بازگشت تیری که به مشک آب خورد امید حضرت عباس(ع) را نا‌امید کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه در پایان گفت: در دستگاه امام حسین(ع) خیلی از افراد همچون ابراهیم زکزاکی وارد می‌شوند و دنیا و آخرت خود را می‌گیرند، زکزاکی تا به اینجا توانسته بیست میلیون نیجریه‌ای را مسلمان کند، این از عنایت امام حسین(ع) است که یک آفریقایی در آن سوی دنیا مردم کشور خود را شیعه می‌کند و این کار بزرگ فقط به لطف دستگاه ائمه انجام می‌شود./202/816/ب1

ارسال نظرات