۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۴۸۸۳
مدیر سطح عالی حوزه علمیه کرمان:

حب دنیا، آخرت انسان را نابود می کند

حجت الاسلام افاضاتی با اشاره به این که حب دنیا، آخرت انسان را نابود می کند، گفت: انسان باید از جوانی خود استفاده کامل را کند و اگر توانست در دوران جوانی در مقابل شهوات ایستادگی کند، می تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت برای خود برقرا کند.
حجت الاسلام حسین افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی مدیر سطح عالی حوزه علمیه کرمان در شب تاسوعای حسینی در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: متأسفانه لذت دنیا بعضی از انسان ها را فریب داده و آن ها را از اهل بیت(ع) جدا کرده است.

وی افزود: دنیا برای تعدادی از مردم سبب شده که حتی محرم را درک نکنند و دنیا و آخرت خود را نابوده کنند و باید به همه بگوییم که انسان برای رسیدن به بندگی خدا به این دنیا آمده است و نباید در زندگی خود فریب دنیا را بخوریم.

حجت الاسلام افاضاتی با توجه به این که قساوت قلب انسان را از اهل بیت(ع) جدا می کند، بیان داشت: ذکر گفتن، قلب انسان را پاک می کند و نمی گذارد که انسان خیلی درگیر دنیا شود و آخرت را فراموش کند.

وی ابراز داشت: قلب انسان زمانی که به واسطه گناهان سیاه شود، دیگر در بدترین مصیبت همچون مصیبت امام حسین(ع)، اشکی از چشم او جاری نمی شود.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که انسان نباید در دنیا به دنبال آرزوهای دنیوی خود باشد، تصریح کرد: آرزوهای زیاد، کنترل نفس را از انسان می گیرد و انسان به جای این که در کارها به عقل خود رجوع کند، خواسته های نفسانی سریع در مقابل حکم عقل می ایستند.

وی ادامه داد: فراموشی عقل زمانی برای انسان حاصل می شود که انسان شخصیت خود را نشناسد و افراد در زندگی های خود سعی کنند هر روز نصف کتاب معراج السعاده را بخوانند تا بتوانند در مقابل هواهای نفسانی خود بایستند.

حجت الاسلام افاضاتی با توجه به این که جهل و نادانی سبب شده انسان خود را فراموش کند، یادآور شد: انسان باید از جوانی خود استفاده کامل را کند و اگر توانست در دوران جوانی در مقابل شهوات ایستادگی کند، می تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت برای خود برقرار کند.

وی با اشاره به این که حب دنیا، آخرت انسان را نابود می کند، اظهار داشت: مردم بدانند اجل همه جا دنبال انسان است و یک روزی باید انسان در روز قیامت جواب خواسته های نفسانی را بدهد که چرا انسان در دنیا همیشه به فکر نفس خود بود و به آخرت فکر نمی کرد./9707/202/ب2

ارسال نظرات