۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۱۰۸
استاد حوزه علمیه:

تفکر غلط از گناه کردن بدتر است

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: تفکر غلط همیشه از گناه کردن بدتر است، وقتی اعتقاد ما به ائمه غلط باشد رفتارمان هم غلط می‌شود، به واسطه ائمه است که ما خدا را می‌شناسیم به همین منظور باید به اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشیم.
فل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد حوزه علمیه بعدازظهر امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه در این شب‌های عزاداری بیش از پیش برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنید، اظهار داشت: یکی از موانع ظهور برداشتن منیت است، هرگاه صلوات می‌فرستید این منیت کمرنگ می‌شود، پس سعی کنید همیشه در پایان صلوات خود و عجل فرجهم را بیان کنید.

وی ادامه داد: اعتقاد ما در زندگی باید اصلاح شود، تفکر غلط همیشه از گناه کردن بدتر است، وقتی اعتقاد ما به ائمه غلط باشد رفتارمان هم غلط می‌شود، بدانید که به واسطه ائمه است که ما خدا را می‌شناسیم به همین منظور باید به اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید خودمان را به خانواده پیامبر اکرم(ص) وصل کنیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر هرکسی هم که ما را به این خانواده وصل کرد باید از او اطاعت کنیم، شیعه اول باید به نورانیت اهل‌بیت(ع) برسد، این نور نخستین بار در زمان تولد پیامبر اکرم(ص) در جسم ایشان دمیده شد، در روایت آمده است نورانیت امام علی(ع) تمام قوم‌ها را هدایت کرده است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تاکید کرد: نور پیامبر(ص) از زمان تولد ایشان تا غیبت امام زمان(عج) در حدود 253 سال در کالبد جسم ائمه بوده است، پس از آن این نور از زمان غیبت تا ظهور منجی عالم در روح و جسم امام زمان(عج) است اما ما نمی‌بینیم، پس از ظهور هم این نور تا پایان حکومت اهل‌بیت(ع) برقرار است.

وی افزود: در زمان حکومت اهل‌بیت(ع) بخشی از آدم‌ها خوب‌ و بد زنده می‌شوند تا دوباره خوب‌ها زندگی کنند و بدها هم ببینند که هیچ چیزی به درگاه خداوند نیستند، پس از امام زمان(عج) رجعت رخ می‌دهد و امام حسین(ع) حکومت می‌کند و این نور با حضور ایشان در جهان گسترانیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اعتقاد به اهل‌بیت(ع) مهم است، در کربلا همه به خوبی اهل‌بیت(ع) را درک کرده بودند وگرنه چه کسی می‌تواند به این راحتی برای امام زمان خود جان بدهد، شیعیان تحت تربیت چهارده معصوم(ع) هستند، هرکسی درس این چهارده معصوم(ع) را نگیرد شیعه نیست.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در میان چهارده معصوم(ع) نور حضرت زهرا(س) بر همه غالب است، بیان داشت: هر کدام از این چهارده نور یک اثر خاص دارد، اما نور حضرت زهرا(ص) بر همه این نورها غالب است چون سر منشأ همه آنها به حضرت زهرا(س) برمی‌گردد.

وی در پایان گفت: رفتار فاطمی در کربلا موج می‌زند، در فضای آخرالزمان نور حضرت زهرا(س) زیاد می‌شود، همه شیعیان مدیون حضرت زهرا(س) هستند، حضور ما در مراسم عزاداری اهل‌بیت(ع) با دعوت مادر سادات است./201/816/ب1

ارسال نظرات