۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۵۹۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تهذیب نفس و رعایت تقوا لازمه علم آموزی است

مدیر حوزه های علمیه لرستان تهذیب نفس و رعایت تقوا را لازمه علم آموزی دانست و گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید با رعایت تقوای الهی و تقویت معنویت به اصول و ارزشهای انقلاب پایبند بوده و در جهت کسب معارف دینی و علمی تلاش کند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، ظهر امروز در جمع اساتید، کادر علمی آموزشی و جمعی از طلاب مدارس علمیه استان لرستان، گفت: تحصیل و تربیت علمی اخلاقی طلاب مهم ترین هدف مدارس علمیه است.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساختهای آموزشی در مدارس، بیان داشت: طلبه در امر تحصیل و تهذیب باید از امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارد به خوبی استفاده کند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر اینکه طلاب قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خویش را بدانند، اظهار داشت: طلبه موفق فردی است که بتواند هر روز بر علم و اخلاق خود بیفزاد و از فرصت سوزی دوری کند.

وی به ویژگی و شاخصه های طلبه تراز انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: مهم ترین ویژگی یک طلبه موفق آگاه به زمان بودن، تعهد، دلسوزی، شجاعت و استقلال طلبی است.

حجت الاسلام میناپور ولایت پذیری، حرکت و تبعیت در مسیر ولایت و رهبری، پایبندی به اصول و ارزشهای انقلاب و خون شهدا و تلاش در جهت تحقق آرمانهای انقلاب را از دیگر ویژگی های طلاب ارزشی عنوان کرد.

وی با تأکید بر توجه طلاب به گذراندن دوره تحصیلی خویش، خاطرنشان کرد: تحصیل طلاب باید با انگیزه همراه باشد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه با بیان اینکه رعایت تقوای الهی، تقویت معنویت و تهذیب نفس از دیگر ویژگی های طلاب انقلابی است، اظهار داشت: تهذیب نفس و رعایت تقوا لازمه علم آموزی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی در ادامه از طلبه ها به عنوان امانتهای اسلام و انقلاب یاد کرد و گفت: اساتید و مسؤولان حوزه باید با تعهد و دلسوزی، این سرمایه های ارزشمند انسانی را برای فعالیت در جامعه و نقش آفرینی در عرصه دین تربیت و هدایت کنند.

حجت الاسلام میناپور بازدید از مدارس علمیه استان لرستان را از برنامه هایی عنوان کرد که در دستور کار مدیریت حوزه استان قرار دارد و افزود: هدف از این بازدید توسعه کمی و کیفی آموزش و تقویت زیرساختهای حوزوی است.

وی برطرف ساختن موانع و مشکلات مدارس، توسعه زیرساختها و تقویت انگیزه تحصیل بین طلبه ها را از دیگر اهداف بازدید از مدارس علمیه لرستان عنوان کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات