۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۹۵۲
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

عشق به خدا رمز جاودانگی امام حسین بود

حجت الاسلام خدری گفت: عشق امام حسین(ع) به خدا باعث شد که خدا هم حب امام حسین(ع) را در دل مردم قرار داد.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در جمع عزاداران حسینی شهر چغادک، گفت: کافران به دنبال این هستند که نور خدا خاموش شود اما این نور خاموش شدنی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امام حسین(ع) با ایثاری که کرد و با توجه به عشقی که به خدا داشت، خود و فرزندانش را تقدیم خدا کرد و هم راضی شد که خانواده اش به اسارت بروند اما این همه سختی را در روز عاشورا تحمل کرد.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا برای امام حسین(ع) بسیار سنگین بود ابراز داشت: چون امام حسین(ع) با عشق به خدا  این کار را انجام می دهد از این رو این حادثه برای امام سبک می شود؛ امام حسین(ع) چندبار در کربلا گریه شدید می کند چراکه این حادثه شدید است و هرچقدر صبر امام حسین(ع) زیاد باشد اما سنگینی این واقعه به قدری است که باز از طاقت یک انسان خارج است و عاطفه انسانی به جوش می آید و افزون بر اینکه اشک جاری می شود گریه شدید را در پی دارد اما در مقابل خدا امام حسین(ع) را مصباح و چراغ هدایت برای تمامی بشر قرار می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بعد از 1400 سال از قیام امام حسین(ع) حرارت و عزاداری ها برای این امام بیشتر می شود و در ایام اربعین مردم به سمت کربلا سرازیر می شوند؛ واقعه ای که 1400 سال بوده الان به این صورت شدید مردم آن را گرامی می دارند، طوری می شود که برای غرب تعجب آور است.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: عشق امام حسین(ع) به خدا سبب شد که خدا هم حب امام حسین(ع) را در دل مردم قرار داد.

وی رمز جاودانگی امام حسین(ع) را عشق ایشان به خدا عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) نور خدا است و این نور خاموش شدنی نیست حتی اگر دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا این نور خاموش شود و بعد از واقعه عاشورا سعی کردند تا کسی این قضیه را متوجه نشود.  

حجت الاسلام خدری به نقش حضرت زینب(س) در یادآوری و ترویج عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در روز عاشورا مصیبت های زیادی دید از شهادت خانواده تا اسارت، ولی در مجلس یزید محکم می ایستد و خطاب به وی عنوان می کند که تمام مکرها و حیله های خود را بکار ببر اما نمی توانی یاد ما را محو کنی.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ طاغوت ها تلاش های زیادی کردند که یاد امام حسین(ع) را از بین ببرند اظهار داشت: متوکل عباسی از جمله این افراد بود که نمی توانست مردم را از زیارت امام حسین(ع) باز بدارد./203/833/ب1

ارسال نظرات