۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۴۳۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

هشدار امام جمعه شیروان نسبت به بحران پیری جامعه، ضرورت اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور و ثبت 14 وقف جدید در طرح بصیرت عاشورایی خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، گفت: حرکت جامعه به‌سوی پیری یک بحران اجتماعی و آسیب برای نظام است و در این راستا، باید با برنامه‌ریزی و داشتن آمار دقیق بتوان بر این بحران غلبه کرد.

وی اظهار کرد: بحث آمار و سرشماری بسیار امر مهمی است؛ زیرا که مهم‌ترین موضوع برنامه‌ریزی در هر کشوری داشتن آمار دقیق است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه آمار دقیق وظیفه هر ایرانی است اظهار کرد: فرهنگ‌سازی ثبت‌نام اینترنتی خیلی دقیق، خوب و به‌موقع نبوده است زیرا که فرهنگ‌سازی درستی باید برای مردم صورت گیرد که این امر در صداوسیما کمتر دیده شده است.

ضرورت اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان ‌شمالی در نشست اردوهای راهیان نور، اعزام دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور را یک ضرورت دانست و گفت: تبلیغات و تلاش‌ها در این خصوص می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان مشتاقانه و خودجوش به این اردو اعزام شوند.

وی اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان و جوانان به اردوی راهیان نور باید به‌گونه‌ای باشد که همانند شرکت زائران در همایش راهپیمایی اربعین حسینی، دانش‌آموزان نیز مشتاقانه و خودجوش و با هزینه خود در اردو شرکت کنند و دستگاه‌های دولتی هماهنگی‌ها و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: فرمانداری‌ها برای تأمین وسایل نقلیه سبک موردنیاز هر شهرستان در اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به اردوی راهیان نور اقدام لازم را انجام دهند.

۱۴ وقف جدید در قالب طرح بصیرت عاشورایی ثبت شد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۴ وقف جدید در قالب طرح بصیرت عاشورایی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: از این تعداد وقف سه وقف در شهرستان بجنورد برای احداث مسجد، حسینیه و راه به ارزش 900 میلیون ریال و پنج وقف در شهرستان جاجرم برای احداث ساختمان دهیاری، مهدیه، پایگاه بسیج و خانه عالم به ارزش 220 میلیون ریال ثبت شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: چهار وقف در شهرستان فاروج برای توسعه مسجد و امامزاده به ارزش 500 میلیون ریال، یک وقف در شهرستان شیروان برای احداث مسجد به ارزش 200 میلیون ریال و یک وقف هم در شهرستان مانه و سملقان برای احداث حسینیه به ارزش 50 میلیون ریال اهدا شده است.

اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به اردوی راهیان نور

سرهنگ چمن، معاون هماهنگ‌کننده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز استان به اردوی راهیان نور خبر داد و اظهار کرد: مقرر است طی سال جاری ۱۰ هزار و ۹۴۰ دانش‌آموز از این استان به اردوهای راهیان نور در جنوب کشور اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این تعداد چهار هزار و ۷۶۰ دانش‌آموز دختر و مابقی نیز دانش‌آموز پسر هستند، ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

سرهنگ چمن خاطرنشان کرد: بیست و هشتم مهرماه نیز چهار اتوبوس از شهرستان راز و جرگلان و سه اتوبوس نیز از شهرستان گرمه در قالب اردوی راهیان نور به استان خوزستان سفر کردند./9314/303/ب2

ارسال نظرات