۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۶۵۵۹
امام جمعه شهرری:

پیروزی موصل سرآغاز شکست داعش است

امام جمعه شهرری گفت: موصل همه امید داعش و پایگاه نظامی آنان است و آمریکا و اروپا تجهیزات سنگینی را در آنجا برای آنان قرار داده‌ اما باید بدانند که قدرت خدا بالاتر از آنان است پیروزی موصل سرآغاز شکست داعش است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: غلبه بر القائات و وسوسه‌های شیطان از دعاهای امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق است.

وی افزود: وجود انسان نقش پذیر است و علم ژنتیک به انتقال خصوصیات وراثتی از شخصی به شخص دیگر اذعان دارد پس با این اوصاف انتقال ویژگیهای اخلاقی نیز از فردی به فرد دیگر ممکن خواهد بود، امیرمومنان(ع) فرمودند: با انسان بد و بد اخلاق دوست نشوید چون طبع انسان دزد است؛ انسان خصوصیات زشت و بد را می‌دزدد بدون آنکه بفهمد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به القائات شیطان، ابراز کرد: شیطان قابل رؤیت نیست ولی گاهی برخی از انسانها از خود شیطان بدتراند، امیرمومنان(ع) فرمودند: معاویه شیطان است؛ انسان باید نسبت به دشمنانش شناخت داشته باشد و شیطان دشمن قسم خورده انسان است.

وی با اشاره به راه‌های نفوذ شیطان، گفت: شرب خمر، ربا، قمار، ترویج فساد و دروغگویی از راه های نفوذ شیطان است، ما فکر می‌کردیم با انقلاب اسلامی شرب خمر از جامعه رخت بر خواهد بست ولی نمی‌دانستیم ممکن است در این روزها در برخی از مجالس عروسی این شرب حرام به مصرف برسد.

امام جمعه شهرری در خطبه دوم با اشاره به قیام امام حسین(ع) و اسارت خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: حسین(ع) خدا تو را می‌خواهد کشته ببیند در بهشت به آن جایگاه رفیع نمی‌رسی مگر با شهادت؛ امام حسین(ع) در این قیام به گونه‌ای عمل کرد که هیچ نقطه ابهامی را باقی نگذاشت.

وی ادامه داد: کاروان اسرای کربلا تکمیل کننده واقعه کربلا بود آنان سبب عدم تحریف در شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) شدند چرا که دشمن درصدد بود تا این واقعه را به صورت مرگ عادی جلوه دهد و خاندان پیامبر(ص) را خارجی معرفی کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به قدرت رسانه، اظهار داشت: رسانه می‌تواند شب را روز و روز را شب جلوه دهد، بنی امیه با استفاده از همین امر در 70 هزار منبر به امیرمومنان(ع) لعن می‌دادند تا عقاید مردم را منحرف کنند، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز از همین قدرت در شام استفاده کردند و اشقیای کربلا را رسوا ساختند.

امام جمعه شهرری با اشاره به ائتلاف گروه‌های عراقی، گفت: این ائتلاف زمینه‌ساز پیروزیهای خوبی خواهد شد زیرا اتحاد نیروهای کرد، اهل سنت، ارتش و غیره سبب قدرت عمیقی در عراق شده و پیروزیهای مهمی را به ثمر خواهد آورد.

وی افزود: موصل همه امید داعش و پایگاه نظامی آنان است و آمریکا و اروپا تجهیزات سنگینی را در آنجا برای آنان قرار داده‌اند ولی آنان باید بدانند که قدرت خدا بالاتر از آنان است پیروزی موصل سرآغاز شکست داعش است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به هفته تربیت بدنی بیان داشت: اسلام همانقدر که به تربیت روح توجه دارد به مراقبت جسمی نیز اهمیت می‌دهد دین سالم در بدن سالم و بدن سالم در روح سالم است حضرت آقا فرمودند ورزش برای همه لازم و برای افرادی که در سن بالا هستند واجب است؛ ورزش بااخلاق کامل است./201/813/ب1

ارسال نظرات