۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۰۱۲
استاد حوزه علمیه:

کسی که کفر را بشناسد برای ‏نجات جامعه از خودش می گذرد

حجت الاسلام موسویان واقعه عاشورا را مسیر برون رفت تاریخ از بی تفاوتی مردم در برابر ظالمان دانست و گفت: ‏در مؤمنان آخرالزمان روحیه ایثار وجود دارد که حاضر هستند از خودشان گذشت کنند، کسی که کفر را بشناسد حاضر است ‏برای ‏نجات جامعه از خودش بگذرد.
حجت الاسلام موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محسن موسویان، استاد حوزه علمیه، امشب در هیأت مکتب الصادق(ع) اصفهان، گفت: حضرت موسی از خداوند خواست جایگاه مؤمنان ‏آخرالزمان را به او نشان دهد، خداوند فرمود تو ظرفیت نظر انداختن به مؤمنان ‏آخرالزمانی را نداری ولی حضرت موسی اصرار می کند و وقتی خدا به او نشان می دهد از هوش می رود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت موسی به هوش می آید از خداوند سؤال می کند چه ویژگی در اینها وجود دارد که دارای چنین عظمتی هستند، خداوند متعال می فرماید ‏در مؤمنان ‏آخرالزمان روحیه ایثار وجود دارد که حاضر هستند از خودشان گذشت کنند، کسی که کفر را بشناسد حاضر است برای ‏نجات جامعه از خودش بگذرد.

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: در کربلا وقتی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند سپاهان دشمن هلهله کردند و به خیال خودشان به پیروزی رسیدند اما حقیقت چند سال بعد مشخص شد، امام حسین(ع) بستری را برای برون رفت از تاریخ نشان دادند که بعد از شهادت ایشان ترسوترین مردمان هم حاضر بودند به مقابله با کفر زمانه برخیزند.

وی بیان داشت: علامه طباطبایی می گوید ما در زمان امامت امام حسین(ع)یک روایت فقهی از ایشان نداریم یعنی مردم امام حسین(ع) را حتی به عنوان یک آخوند دینی هم قبول نداشتند، در مدت ده سال امامت ایشان یک سؤال فقهی از ایشان نپرسیدند اما بعد از شهادت ایشان می بینیم که رجوع به مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شروع می شود.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «اگرسلطنت عوض شود زمانه عوض می شود»، امروز فرهنگ غرب بر زندگی ما تسلط پیدا کرده است، اگر جامعه ما از این روح فرهنگ غربی نجات پیدا کرد خانواده ها به هم نزدیک و اُنسها بیشتر می شود.

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: اگر بینشها عوض شود همه مسائل درست می شود، یکی از مکانهایی که خدا تجلی می کند کانون خانواده است، اگر خانواده از بین رفت اسلام هم از بین می رود، در فرهنگ غرب خانواده معنا ندارد لذا هر جایی را که بخواهد جو خانواده تشکیل شود آن را متلاشی می کند./202/869/ب1

ارسال نظرات